تحریم ها روی «شصفها» کارساز نشد

اولین ماه از سال جاری برای «پتروشیمی اصفهان» با ثبت درآمدی به مراتب بالاتر از گذشته رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ شرکت «پتروشیمی اصفهان» از جمله شرکت هایی است که در دو سال اخیر متحول شده و توانسته به سرعت از دایره زیان فرار کند.

بر اساس اطلاعات موجود، این شرکت که سرمایه اسمی ۳۰۰ میلیارد ریالی دارد، در پایان سال ۹۶ متحمل زیان انباشته ۹۲۳ میلیارد ریالی بود اما؛ عملکرد بسیار عالی در سال ۹۷ به طور کامل زیان انباشته را از صورت های مالی پاک کرد و تا پایان دوره ۹ ماهه منتهی به آذر سال ۹۸، مبلغ سود انباشته به ۲ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال رسید.

«شصفها» در فروردین ماه سال ۹۹ نیز عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و توانست ۹۰۴ میلیارد ریال درآمد شناسایی کند؛ این در حالی است که در فروردین ماه سال ۹۸ درآمد ۵۰۷ میلیارد ریالی کسب کرده بود.

علت رشد ۷۸ درصدی درآمدها در دوره یاد شده، علاوه بر رشد نرخ های فروش، افزایش قابل توجه مقدار فروش است. در حالی که در اولین ماه از سال قبل ۳۶۳۴ تن در بازار داخل و ۳۵۸۷ تن در بازارهای خارجی فروش داشت، در اولین ماه از سال جدید این رقم در بازار داخل به ۷۹۴۱ تن و در بازارهای صادراتی به ۵۱۶۳ تن افزایش یافت.

رشد صادرات در حالی رخ داده که با تحریم های سنگین و ظالمانه مواجه هستیم و صنعت پتروپالایشی کشور تحت محدودیت های بسیاری قرار دارد.

https://ipna.news/149849کپی شد!