لزوم حضور فعال پتروشیمی خراسان در بازارهای همسایگان غربی ایران

بر ضرورت تلاش برای توسعه فروش صادراتی محصول بویژه در همسایگان غربی کشور و نیز فروش محصولات از طریق حضور موثر در مزایده‌های بین المللی تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ محمود مخدومی مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا (تاپیکو) در نشست معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی خراسان که با حضور اعضای هیات مدیره پتروشیمی خراسان و جمعی از مدیران و معاونان تاپیکو برگزار می شد اظهار کرد: طی سالهای اخیر پتروشیمی خراسان طبق اعلام شرکت ملی صنایع پتروشیمی همواره در فهرست ۱۰ شرکت اول کشور در صنعت پتروشیمی قرار داشت و این شرکت موفق شد با افزایش تعداد روزهای کاری و علیرغم قطع گاز در فصل سرما در سال۹۸ همچنان جایگاه خود را در این فهرست حفظ کند.

وی افزود: سال ۹۷ و سال ۹۸ بویژه با تصویب ممنوعیت فروش ریالی به کشورهای افغانستان و عراق، اگرچه سالهای بسیار سختی برای شرکتها بود اما با این حال پتروشیمی خراسان موفق شد طبق آخرین گزارشها در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ درصد تعهدات فروش ارز خود در سامانه نیما را محقق کند که نشان دهنده موفقیت این پتروشیمی در عملکرد مطلوب در حوزه صادرات و برگشت فروش ارز حاصل از صادرات است.

مدیرعامل هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی شستا (تاپیکو) ضمن تقدیر از مدیرعامل پیشین پتروشیمی خراسان گفت: پتروشیمی خراسان در این ۲ سال همیشه در تولید اوضاع خوبی داشته اما انتظارات هم از این مجموعه بالاست و انتظار این است که همطراز و بلکه بالاتر از شرکتهای رقیب، در بحث فروش محصولات، در بازارهای کشورهای همسایه بویژه همسایگان غربی حضور فعال داشته باشد.

وی به سوابق ارزشمند مدیرعامل جدید پتروشیمی خراسان اشاره کرد و گفت: یقین داریم که با حضور آقای بابازاده به عنوان مدیرعامل پتروشیمی خراسان روند مثبت تولید و سودآوری این شرکت ادامه‌دار خواهد بود و امیدواریم که شاهد روزهای بهتری برای این شرکت باشیم.

مخدومی گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش تولید کریستال ملامین، افزایش فروش صادراتی شرکت از طریق حضور در مزایده‌های بین‌المللی، توسعه بازار در تمامی کشورهای همسایه، پیگیری مجدانه برای اصلاح قیمت گاز مصرفی در تعامل با وزارت نفت، پیگیری سوآپ محصولات و برنامه‌ریزی برای کنترل منابع نقدینگی شرکت، از مهمترین برنامه‌هایی است که انتظار می‌رود مدیرعامل جدید شرکت پتروشیمی خراسان در خصوص پیگیری آنها اقدام کند.

در پایان این مراسم حکم انتصاب علیرضا بابازاده به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی خراسان و نیز لوح تقدیر از زحمات حسین شفیعی مدیرعامل پیشین این شرکت، از سوی محمود مخدومی مدیرعامل هلدینگ نفت وگاز وپتروشیمی شستا (تاپیکو) اهدا شد.

https://ipna.news/149843کپی شد!
منبع