پتروشیمی جم در تولید و فروش رکورد زد

 مجتمع پتروشیمی جم پارسال توانست با تولید بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات به رکورد جدیدی در تولید و فروش دست یابد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ نادر کاظمیان مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی جم بیان کرد: امسال سعی می‌شود رکورد پارسال بهبود داده شود، هرچند با توجه به آثار کرونا در اقتصاد جهانی، این موضوع با چالش‌هایی همراه است.

او درباره سودآوری شرکت ادامه داد: با توجه به تنوع خوراک‌های در دسترس، فارغ از رکورد تناژ تولید، اقتصادی‌ترین گزینه‌های خوارک برای تولید نیز انتخاب شد که بی‌شک در سودآوری شرکت نقشی به سزایی داشت.

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی جم درباره نرخ‌گذاری محصولات صادراتی و مبنای قیمت‌گذاری آن گفت: نرخ محصولات صادراتی شرکت از طریق برگزاری مزایده و بر اساس قیمت‌های جهانی Platts و ICIS انجام می‌شود.

کاظمیان ادامه داد: با توجه به مزیت نسبی خوراک مایع، اکنون ۶۵ درصد خوراک مصرفی شرکت مایع و ۳۵ درصد گاز اتان است. افزایش خوراک مایع در کوره‌های واحد الفین، افزایش تولید پروپیلن و سرانجام افزایش تولید کارخانه پلی‌پروپیلن جم را به دنبال خواهد داشت که نوید خوبی برای سهامداران شرکت خواهد بود.

او تاکید کرد: با توجه به نیاز داخلی کشور، کل اتیلن و پروپیلن تولیدی این مجتمع در داخل کشور استفاده می‌شود و قیمت آن از سوی انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی به‌صورت ماهانه محاسبه می‌شود و در اختیار مجتمع‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی جم درباره صادرات شرکت افزود: صادرات محصولات تولیدی شرکت به کشور‌های مختلف همچنان ادامه دارد و توسعه بازار‌های صادراتی شرکت به‌رغم وجود تحریم‌ها و دشواری‌های ناشی از آن همچنان در حال انجام است.

کاظمیان عنوان کرد: غیر از فروش برخی محصولات مانند اتیلن که تنها به‌صورت فروش بین مجتمعی انجام می‌شود، در بخش محصولات پلیمری و بوتادین، ۶۵ درصد محصولات تولیدی صادر و باقی آن در بازار بورس به فروش رفته است.

او یادآور شد: تعمیرات اضطراری واحد الفین از ۱۷ اردیبهشت‌ امسال به‌مدت ۱۱ روز در حال انجام است و امید می‌رود پس از اتمام تعمیرات اضطراری، روند تولید این واحد شتاب بیشتری بگیرد.

مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی جم افزود: تعمیرات اضطراری مذکور در برنامه تولید سالانه این مجتمع از گذشته پیش‌بینی شده بود و نه‌تن‌ها اثر منفی در مقدار تولید سالانه نخواهد داشت، بلکه به‌واسطه رفع محدودیت‌ها، به افزایش تولید منجر خواهد شد.

کاظمیان بیان کرد: احداث فلر جدید برای برطرف کردن مشکل بدسوزی، راه‌اندازی دو دستگاه بویلر برای تولید ۲۰۰ تن در ساعت بخار و همچنین راه‌اندازی واحد‌های Rubber, ABS از اهداف و پروژه‌های مهم این شرکت برای امسال است که در سودآوری شرکت نقشی به سزایی خواهند داشت.

https://ipna.news/149829کپی شد!