پاسخ پتروشیمی بوشهر در خصوص خبر مشکلات آتش نشانان بومی شاغل در این شرکت

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛پیرامون موضوع مندرج در سایت رویداد نفت در روز دوشنبه مورخه ۱۳۹۹/۲/۱۵در ارتباط با نیروهای آتش نشانی پتروشیمی بوشهر، ضمن تکذیب خبر مربوطه و به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از شتابزدگی در برداشت هایی که از خبر مذکور می شود موارد ذیل به استحضار میرسد:

۱- نیروهای آتش نشانی پتروشیمی بوشهر به تعداد ۹۶ نفر از طریق پیمانکار و با قرارداد حجمی تامین نیرو شده اند. بنابراین ارتباط بین نیروی آتش نشانی و پتروشیمی بوشهر ارتباط مستقیم نیست و در چارچوب قرارداد، پیمانکار موظف است نیروی انسانی کارآمد را برای پتروشیمی بوشهر تامین نماید.

۲- پتروشیمی بوشهر تنها شرکت پتروشیمی در کل منطقه عسلویه است که پیمانکار را مجبور نموده با هماهنگی اداره اشتغال سازمان منطقه ویژه بیش از ۸۰% نیروهای آتش نشانی خود را از جوانان شریف منطقه تامین نماید و در این ارتباط به خود میبالد. با توجه به استراتژی هیات رئیسه و هیات مدیره شرکت در جذب نیروهای بومی و اشتغالزایی در منطقه قطعاً کلیه کارکنان از جمله رئیس آتش نشانی نیز از این سیاست تبعیت می نمایند.

۳- پتروشیمی بوشهر علیرغم نداشتن تعهد به پرداخت پاداش به کارکنان پیمانکار(به دلیل نوع قرارداد) به منظور تشویق و ایجاد انگیزه در کارکنان آتش نشانی، به کلیه کارکنان آتش نشانی پیمانکار همانند نیروهای رسمی پاداش پایان سال پرداخت نموده که در بسیاری از شرکت های منطقه بی سابقه است.

۴- در ارتباط با موضوع پیش آمده، اصل ماجرا مربوط به سرویس ایاب و ذهاب کارکنان بوده که در قرارداد فیمابین پتروشیمی بوشهر و پیمانکار، فقط تا شهرعسلویه و نخل تقی پیش بینی شده بود و برای سایر شهرهای مجاور، کارکنان آتش نشانی تا جای ممکن از صندلی های خالی سرویس های کارفرما استفاده می نمودند، که به دلیل شیوع ویروس کرونا و موضوع فاصله ایمن، سرویس دهی متوقف شد و قرار شد هزینه ایاب و ذهاب به کارکنان پرداخت گردد، که متاسفانه تعداد ۱۱ نفر از کارکنان درزمان راه اندازی واحد شیفت آتش نشانی را به نشانه اعتراض ترک نمودند. برخی از این افراد به عنوان محرک دیگران عمل نمودند که عمدتاً افرادی با مشکلات انضباطی و اخطارهای متعدد هستند.

۵- با توجه به حساسیت شغل آتش نشانی و عدم حضور درشیفت در زمان راه اندازی واحدهای عملیاتی، عملاً ایمنی سایت های پتروشیمی بوشهر در سطح بسیار پایینی قرار گرفت و چه بسا ممکن بود موجب حوادث فاجعه باری گردد.

با توجه به موارد فوق الذکر و نقض قوانین و مقررات شرکت توسط ۱۱ نفر نیروی متخلف آتش نشانی، پتروشیمی بوشهر به حرمت شروع ماه مبارک رمضان و به منظور کمک به جوانان منطقه، فقط به توبیخ آتش نشانان متخلف اکتفا نمود و کلیه کارکنان برگشت به کار شدند.

ضمناً با شروع قرارداد جدید از ابتدای تیر ماه سال جاری تسهیلات آموزشی و ایاب و ذهاب برای کلیه کارکنان تا شعاع ۱۰۰ کیلومتری منطقه ویژه پیش بینی شده است.

لذا از اهالی محترم رسانه و مطبوعات خصوصاٌ رسانه های محلی انتظار میرفت قبل از درج اخبار غیر دقیق که قطعاً می تواند پیامدهای سوئی در منطقه داشته باشد و موجب تشویش اذهان عمومی گردد، اجتناب نمایند و قبل از تعجیل در درج خبر، اطلاعات لازم را با بررسی بیشتر علاوه بر کارکنان از پیمانکار مربوطه و از پتروشیمی بوشهر با بررسی اسناد و مدارک کسب نماین لذا خواهشمند است طبق قانون مطبوعات،جوابیه پتروشیمی بوشهر نیز در سایت رویداد نفت به منظور شفاف سازی اذهان عمومی درج گردد. /رویداد نفت

https://ipna.news/149821کپی شد!