تولید روزانه بیش از ۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده

 اکنون روزانه بیش از ۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده توسط شرکت دانش بنیان پژوهشگاه پلیمر تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ مرتضی احسانی مدیر مرکز رشد و فناوری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: مراکز رشد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با وجود ویروس کرونا دست به کار شدند تا مواد ضدعفونی کننده و لباس‌های بیمارستانی را تولید کنند.

وی ادامه داد: پژوهشگران این پژوهشگاه روزانه بیش از ۱۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده تولید می‌کنند و تا کنون بیش از ۱۰۰ هزار ماسک و بیش از ۳۰ هزار دست لباس بیمارستانی تولید و عرضه کرده اند.

مدیر مرکز رشد و فناوری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران افزود: پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش بنیان این پژوهشگاه دستگاه اکسیژن ساز تولید و با قیمت مناسب به مراکز مورد نیاز ارسال می‌کند.

همچنین محمد پوست فروش مدیر عامل شرکت دانش بنیان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: از اوایل اسفند فعالیت ما برای تولید محصولات ضد عفونی کننده و ژل ضد عفونی کننده آغاز شد و برای نخستین بار در کشور اقدام به تولید پک‌های حفاظت فردی که شامل ماسک، دستکش‌های یکبار مصرف، پَد ضد عفونی کننده، ژل ضد عفونی کننده و محلول آنتی باکتریال و کیسه‌های آنتی باکتریال کردیم.

وی افزود: این پک‌های حفاظت فردی در میان نیازمندان توزیع شده است و همچنین به صورت برخط (آنلاین) به مراکز مورد نیاز و افراد نیازمند نیز ارسال می‌شود.

سیامک انصاری مدیر عامل شرکت دانش بنیان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران گفت: لباس‌های بیمارستانی تولید شده در این پژوهشگاه دارای خاصیت ضد تعریق است و برای کادر درمان که ساعت‌های طولانی این لباس‌ها را بر تن دارند مشکل و ناراحتی پوستی ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: همچنین این لباس‌ها قابل شستشو است و این شرکت دانش بنیان تاکنون ۵ هزار ماسک تولید کرده و قابلیت تولید هزار لباس بیمارستانی ضد تعریق را دارد.

https://ipna.news/149805کپی شد!