اوره خون «کرماشا» بالا رفت

سال ۹۸ گام دوم «پتروشیمی کرمانشاه» در مسیر رشد بود و بهبود وضعیت صادرات نقطه اتکای این شرکت برای درآمدهای بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ شرکت «صنایع پتروشیمی کرمانشاه» برای هر سهم در سال ۹۸ موفق به تحقق ۱۹۵۳ ریال سود شد.

بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده، این شرکت حدود ۶ هزار و ۸۹۱ میلیارد ریال سود خالص کسب کرده که ۳۴ درصد بیش از سود تحقق یافته در سال ۹۷ است.

به طور کلی، با این میزان سود که در سال ۹۸ شناسایی شده، روند سودسازی «کرماشا» برای دومین سال پیاپی گام بلندی در مسیر صعود برداشت.

درآمد فروش محصولات «کرماشا» طی سال ۹۸ با رشد ۳۷ درصدی به رقم ۱۴ هزار و ۳۹ میلیارد ریال رسید. علاوه بر افزایش نرخ های فروش، مقدار فروش نیز در این رشد اثرگذار بوده است. مهمترین محصول شرکت اوره است که در سال ۹۷ به میزان ۳۱۶ هزار تن و به نرخ ۱۲ میلیون ریال به فروش رسید اما؛ در سال ۹۸ بالغ بر ۲۵۸ هزار تن از آن به نرخ ۱۷ میلیون ریال فروخته شد.

با وجود تحریم ها، «کرماشا» در سال ۹۸ موفقیت بیشتری در امر صادرات داشت و توانست بیش از گذشته محصولات خود را صادر کند. به طور کلی، ۹۸ درصد از درآمدها از محل فروش خارجی تأمین شده است. رشد صادرات موجب کسب ۵۰۰ میلیارد ریال سود ناشی از تسعیر دارایی ها و بدهی های ارزی عملیاتی شد.

این شرکت پتروشیمی طرح فاز ۲ مجتمع را با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۳۵۷ میلیارد ریالی آغاز کرده که تاکنون ۳۲ درصد پیشرفت داشته و برآورود شده در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد و ظرفیت تولید اوره ۲ برابر شود. با توجه به در جریان بودن اخذ تسهیلات ارزی به مبلغ ۲۸۷ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اجرای فاز ۲، در پایان سال ۹۹ پیشرفت فیزیکی طرح به ۷۸ درصد خواهد رسید.

نکته قابل توجه برای سهامداران «کرماشا» این است که هیئت مدیره درنظر دارد در مجمع عمومی عادی سالیانه ۱۰ درصد از سود تحقق یافته را بین سهامداران خود تقسیم کند.

https://ipna.news/149767کپی شد!