آغاز عملیات اجرایی واحدهای آسیب دیده ناشی از آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی با اشاره به آغاز بازسازی واحدهای آسیب دیده ناشی از آتش سوزی این مجتمع بعد از گذشت ۳ سال گفت: براساس قراردادهایی که با شرکت های داخلی و خارجی منعقد کردیم تا یک سال و نیم آینده واحدهای اسیب دیده این مجتمع دوباره به مدار تولید باز می گردند.

سید محمد احمدزاده مدیرعامل پتروشیمی بوعلی سینا در یک نشست خبری که به صورت زنده از شبکه مجازی هلدینگ خلیج فارس برگزار شد،در خصوص آخرین وضعیت واحدهای آسیب دیده این مجتمع پتروشیمی و اینکه چرا پس از گذشته ۳ سال هنوز این واحدها تعمیر نشده اند.

وی ادامه داد: برای مجتمع پتروشیمی این موضوع حائز اهمیت است که حتما محصولات تا پایان زنجیره ارزش تولید شود و ما نیز براساس برنامه ریزی که انجام دادیم به دنبال این هستیم تا محصولات آروماتیکی خود را مانند گذشته و تا اخرین حلقه زنجیره تولید و عرضه کنیم.

احمدزاده تصریح کرد: از آبان ماه سال قبل موضوع تعمیرات واحدهای آسیب دیده به نتیجه رسید و در سه طرح در دستور کار قرار گرفت و قراردادهای آن نیز امضا شد.به طوریکه تعمیر برج ۸۰۰ این واحد که در آتش سوزی به طور کامل از بین رفت با یک شرکت ایرانی منعقد شد و همچنین تعمیر پمپ نیز با یک شرکت ژاپنی و کوره نیز با یک کنسرسیومی از ایران و ایتالیا منعقد شده است که انتظار    می رود تا یک سال و نیم آینده این واحدهای آسیب دیده تعمیر شوند و ما از سال ۱۴۰۰ مانند گذشته بتوانیم تمام محصولات خود را داشته باشیم.

مدیرعامل پتروشیمی بوعلی با اشاره به راه اندازی واحد شیرین سازی برش سبک نفتا این مجتمع گفت: واحد شیرین سازی این مجتمع بر اساس برنامه نیمه دوم سال ۹۹ پیش راه اندازی خواهد شد.

احمد زاده در پایان گفت: مچری سه طرح بازسازی واحد ۸۰۰ و مخزن ۲۰۰۱c و واحد شیرین سازی برش سبک نفتا شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی است./دانا

https://ipna.news/149603کپی شد!