آیا قرارداد پتروشیمی جم با برادر رئیس سازمان تامین اجتماعی صحت دارد؟

از آنجا که در شرکت های تابعه وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و شستا شرکت های فعال در زمینه نفت و گاز وجود دارند، این سوال مطرح است که آیا قراردادی بین برادران سالاری و زیرمجموعه وزارت رفاه منعقد شده است؟

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ یکی از موضوعات قابل توجه در خصوص مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، فعالیت برادران وی در حوزه نفت و گاز است. از آنجا که در شرکت های تابعه وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و شستا شرکت های فعال در زمینه نفت و گاز وجود دارند، این سوال مطرح است که آیا قراردادی بین برادران سالاری و زیرمجموعه وزارت رفاه منعقد شده است؟ اگر این اتفاق صورت گرفته، نحوه عقد قرارداد چگونه بوده است؟ آیا رانت خاصی به کسی اعطا شده و یا موازین قانونی به طور کامل رعایت شده است.

طبق اسناد منتشر شده در رسانه ها برادران دکتر سالاری سابقه فعالیت در هیات مدیره شرکت توسعه انرژی پترو الکتریک را دارند که در زمینه برق، ابزار دقیق، نفت، گاز، پتروشیمی، تعمیر و نگهداری و ابنیه فعال است. علیرضا سالاری و مرتضی سالاری، از جمله برادران دکتر مصطفی سالاری هستند که از اعضای هیات مدیره این شرکت بودند. همچنین چند ماه پیش از انتصاب دکتر مصطفی سالاری در تامین اجتماعی، علیرضا و مرتضی با تغییراتی که در شرکت طبیعت نمای سیر لواسان (مسئولیت محدود) به شماره ثبت ۳۶۴۸۴۴ صورت گرفت، دارای ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان سهم الشرکه در این شرکت شدند.

از طرف دیگر شنیده های اولیه حاکی از آن است که اخیرا قراردادی بین شرکت پتروشیمی جم با یکی از برادران مصطفی سالاری منعقد شده است. این در حالی است که طبق اسناد رسمی غالب سهام شرکت پتروشیمی جم متعلق به وزارت کار است.

https://ipna.news/149508کپی شد!