مدیرکل اقتصادی استانداری عملکرد پتروشیمی خراسان در بحران کرونا را ننگین خواند

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: پاسخ منفی مدیران پتروشیمی خراسان (مستقر در بجنورد) به ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا، لکه ننگی بر دامان مدیران استانی و کشوری پتروشیمی است.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ محمد بدری روز دوشنبه اظهار داشت: در حالی که ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در چندین جلسه با توجه به کمبودهای موجود در استان در خصوص تامین اقلام بهداشتی و معیشتی سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی و همچنین حمایت از خانواده ها و بازماندگان فوت شدگان این بیماری، از پتروشیمی درخواست همکاری داشته، ولی در کمال تعجب و خارج از عرف و اخلاق ملی، اسلامی و انسانی، این مجموعه با ستاد استانی همراهی نکرد.

وی افزود: پتروشیمی خراسان مدعی دریافت جوایز مختلف و سرآمدی در حوزه خود است که یکی از این جوایز ملی تعالی سازمانی EFQM با هدف توجه ویژه به جوامع محلی، ملی و جهانی عنوان شده، اما این مجتمع در این دوره بحران، متاسفانه نمره مردودی گرفت.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: مسلما در این برهه تاریخی که جامعه ایرانی درگیر مبارزه با بیماری منحوس کرونا است و این ویروس جان و امنیت روانی جامعه استانی را هدف قرار داده، بی مسوولیتی و عدم همکاری پتروشیمی بجنورد با ستاد استانی مقابله با کرونا، چهره و تصویر ذهنی بسیار زشتی را از این شرکت در اذهان جامعه استانی و ملی ایجاد کرده است.

بدری خاطرنشان کرد: البته تغییر در روش و منش مدیران شرکت پتروشیمی می تواند تاحد زیادی به اصلاح این تصویر ذهنی کمک کند.

استاندار خراسان شمالی نیز ۲ هفته قبل با انتقاد شدید از بی‌مسوولیتی واحدهای بزرگ صنعتی این استان، از جمله مجتمع پتروشیمی خراسان در بجنورد، آنان را بی اعتنا به وضعیت و درد و رنج های مردم این استان خوانده و از همکاری ضعیف آنان با ستاد استانی مبارزه با کرونا برآشفته بود.

محمدعلی شجاعی گفته بود که این مجموعه های صنعتی علیرغم سود سرشاری که در این استان حاصل می کنند، به هیچ درد مردم نمی خورند و به جز بدبختی هیچ منفعتی برای استان ندارند.

رییس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی نیز هفته جاری در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با حمایت از استاندار، تاکید وی بر لزوم توجه صنایع به مسوولیت اجتماعی خود را از سر دلسوزی و دغدغه مندی خوانده و گفته بود: صنایع بزرگ استان، سودده هستند و چه خوب است که در این شرایط کرونایی، به انجام مسوولیت های اجتماعی خود، حتی فراتر از تکلیف، توجه کنند.

هادی قوامی افزوده بود: خراسان شمالی، در زمینه منابع مالی و نیز توسعه، وضعیت خوبی نسبت به سایر استان های کشور ندارد، از این رو انتظار می رود، صنایع و واحدهای تولیدی، در اقدام خیرخواهانه و اخلاقی، به توسعه استان کمک کنند و بر کسی هم منت نگذارند.

استان خراسان شمالی از نظر برخورداری از صنایع بزرگ در رده ۱۰ استان نخست کشور جای می گیرد که پتروشیمی و سیمان بجنورد، آلومینای جاجرم، فولاد و لوله گستر اسفراین از جمله این مجتمع های بزرگ صنعتی این استان هستند.

https://ipna.news/149418کپی شد!
منبع