رشد شاخص با نقش آفرینی هلدینگ خلیج فارس و تاپیکو

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه با تاثیرگذاری مثبت هلدینگ های پتروشیمی ۱۹۸۷ واحد افزایش یافت و به رکورد جدیدی دست یافت.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ امروز شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات با افزایش ۱۹۸۷ واحد به رقم ۶۲۶ هزار و ۵۵۰ واحد رسید و شاخص کل با معیار هم وزن ۵۱۲ واحد افت کرده و به رقم ۲۱۹ هزار و ۱۶۷ واحد رسید.

ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از ۲۲۸۷ تریلیون تومان رسید و امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۵۲۱ واحد رشد کرده و به رقم ۱۶۶ هزار و ۹۴۲ واحد رسید.شاخص قیمت با معیار هم وزن ۳۴۹ واحد کاهش یافته و به رقم ۱۴۵ هزار و ۷۵۱ واحد رسید.

 همچنین شاخص آزاد شناور با کاهش ۲۹۹۲ واحد به رقم ۷۹۵ هزار و ۲۵۶ واحد رسید و شاخص بازار اول بورس با کاهش ۱۰۰۵ واحد به رقم ۴۳۹ هزار و ۳۰۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس با افزایش ۱۴ هزار و ۷۷۷ واحد به رقم یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۷۴۳ واحد رسید.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، همراه اول، گل‌گهر، مخابرات ایران، چادرملو، و هلدینگ تاپیکو همگی در تقویت شاخص بورس اثر گذار بودند و نماد فولاد مبارکه در کاهش شاخص بورس بیشترین اثر را داشت.

نمادهای پربیننده در بورس اوراق بهادار تهران شامل بانک ملت، بانک تجارت، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان، خدمات انفورماتیک، ملی مس و بانک صادرات بوده‌اند که قیمت سهام بانک تجارت ۹۰۸ ریال و بانک صادرات ۸۷۷ ریال یعنی زیر قیمت اسمی بازار بوده است.

در پایان معاملات فرابورس ایران امروز شاخص کل ۴۵ واحد افت کرده و به رقم ۷ هزار و ۹۹۷ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۵۰۳ هزار میلیارد تومان رسید و امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از دو و نیم میلیارد سهام حق تقدم اوراق مالی در قالب ۷۸۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۴۱۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران، به بیش از ۸۶۰۰ میلیارد تومان رسید و نمادهای تاثیرگذار در تقویت شاخص فرابورس شامل صباتامین، پتروشیمی مارون بوده‌اند و نمادهای پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس، توسعه مالی مهر آیندگان وفرابورس ایران در کاهش شاخص فرابورس اثر گذار بودند.

نمادهای پربیننده شامل ذوب‌آهن اصفهان، صنایع کاغذ پارس، سرمایه گذاری میراث فرهنگی، توسعه مولد نیروگاه جهرم، سیمان لار سبزوار، توسعه و عمران استان کرمان، فرابورس ایران، و ماشین‌های اداری بوده‌اند.

https://ipna.news/149291کپی شد!