صنایع پتروشیمی خلیج فارس موثر در رشد شاخص بورس

سهامداران شرکت‌های لیزینگ خودرو غدیر، صنایع آذرآب و صنایع پتروشیمی خلیج فارس در بورس و معامله‌گران شرکت‌های کشتیرانی دریای خزر، بیمه اتکایی امین و عمران و توسعه شاهد در فرابورس بیشترین سود را کسب کردند.

به گزارش خبرگرازی پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد یک هزار و ۹۴۴واحدی به کار خود پایان داد و تعداد ۵میلیارد و ۵۴۵میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزش ۵هزار و ۲۴۲میلیارد تومان در یک میلیون و ۱۱۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت.

بر این اساس سهامداران شرکت‌های لیزینگ خودرو غدیر، صنایع آذرآب و صنایع پتروشیمی خلیج فارس امروز بیشترین رشد قیمت را در بورس اوراق بهادار و در مقابل سهامداران شرکت‌‌های لوله و ماشین‌سازی ایران، کارخانجات داروپخش و کاشی الوند بیشترین کاهش را در سبد سهام خود داشتند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۵۴۵میلیون ورقه به‌ارزش ۳۴۱۵میلیارد تومان در ۷۸۹هزار نوبت، آیفکس ۴۵واحد افت کرد و در ارتفاع ۷۹۹۷واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های کشتیرانی دریای خزر، بیمه اتکایی امین و عمران و توسعه شاهد بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌‌های داروسازی کاسپین تامین، مهندسی ساختمان تاسیسات راه‌آهن و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس  بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

https://ipna.news/149287کپی شد!
منبع