چهل روز نبرد پتروشیمی فجر با کرونا ویروس/کوشش برای سلامت مردم منطقه تا ایجاد بستر بهداشتی برای کارکنان و پایداری تولید

شرکت فجر انرژی خلیج فارس که وظیفه تامین انرژی شرکت‌های منطقه را بر عهده دارد، از روزهای اول شیوع کرونا ویروس در کشور، با درک عمق این بحران، نخستین جلسه فرماندهی رویداد و اولین نشست کمیته سلامت را در این زمینه برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی فجر، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور و پیش از رسیدن آن به شهرستان بندرماهشهر دستورالعمل کاهش ساعت اداری و عدم صرف ناهار در غذاخوری های شرکت‌های منطقه از سوی مدیریت شرایط اضطراری منطقه در جهت حفظ تداوم تولید و قطع زنجیره گسترش این ویروس و با توجه به حساسیت منطقه ویژه پتروشیمی ابلاغ و اجرا شد.

در کنار این دستورالعمل ها، اعضای شورای راهبردی مدیران عامل منطقه ویژه اقتصادی یک ردیف بودجه برای کمک به بهداشت عمومی و تهیه و تحویل رایگان محلول‌های شوینده و ضد عفونی کننده در سطح شهرستان و استان تعریف و مسئولیت خود را نسبت به هموطنان در جهت حفظ سلامت عمومی مردم منطقه نشان داده است که شرکت فجر همراه سایر صنایع وظیفه خود را انجام داد.

همچنین شرکت همگام با شورای راهبردی، در ردیف بودجه دیگری اعتبار ویژه برای درمان بیماران کرونایی که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، تخصیص داده است.

شرکت فجر انرژی خلیج فارس که وظیفه تامین انرژی شرکت‌های منطقه را بر عهده دارد یکی از این شرکت‌ها بوده که در روزهای اول شیوع کرونا ویروس در کشور، با درک عمق این بحران، اولین جلسه کمیته بحران خود را در این زمینه برگزار کرد.

 پس از این جلسه اعضای تیم فرماندهی رویداد تشکیل شده و کار خود را آغاز کردند؛ پس از تعیین اعضای سامانه رویداد، واحد شهرداری صنعتی این شرکت به حالت تعلیق درآمده تا نیروهای این واحد برای انجام عملیات‌های مختلف در اختیار تیم فرماندهی رویداد باشند.

 در ابتدای کار و در قدم اول آمادگاه سامانه فرماندهی برپا شد تا در این آمادگاه نشست های تیم فرماندهی رویداد برگزار می‌شود؛ در این آمادگاه نیازهای کارکنان این شرکت با توجه به ابعاد مختلف حادثه برای چند هفته آینده تدارک دیده شده تا در زمان نیاز، این اقلام در میان کارمندان و کارکنان توزیع شود.

کارشناسان بهداشت و ایمنی شرکت فجر انرژی خلیج فارس نیز با حضور در قسمت‌های عملیاتی و اداری این شرکت آموزش‌های لازم در جهت جلوگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا و در قالب بروشور  به کارکنان شرکت ارائه کردند.دستکش و ماسک مورد نیاز کارکنان عملیات نیز که حضور آنها در شرکت مستمر است طبق برنامه‌ای مدون توزیع شده است.

 

 در کنار ارائه این آموزش‌ها، طرح‌های پایشی و کنترلی از سوی واحد حراست و با همکاری نیروهای ایمنی در درب‌های ورودی شرکت فجر انرژی خلیج فارس اجرا شد؛ کارکنان این شرکت پس از تب سنجی می‌توانستند بدون داشتن کیف و غذای گرم وارد شرکت شوند؛ همچنین دستگاه‌های ثبت چشمی ورودی و خروجی در مبادی این شرکت نصب شده تا کارکنان این شرکت ورود و خروج خود را بدون استفاده از انگشت انجام دهند ضمن اینکه با تدبیر واحد فناوری اطلاعات،جلسات مهم از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.


رانندگان خودروهای باری نیز که روزانه برای بارگیری به این شرکت مراجعه می‌کردند توسط تیم فوریت‌های پزشکی کنترل شدند.از روز اول تشکیل کمیته مدیریت شرایط اضطراری شرکت فجر انرژی خلیج فارس و به کمک نیروهای شهرداری این شرکت نقطه به نقطه واحدهای اداری و عملیاتی با نظارت کارشناسان گندزدایی و ضدعفونی شده است؛ این کار به صورت مداوم و روزانه و طبق برنامه‌ای مدون در حال انجام است.


کلیه سرویس‌های ایاب و ذهاب کارکنان شرکت فجر انرژی خلیج فارس پیش و پس از انجام سرویس توسط تیم عملیاتی ضدعفونی شده تا کارکنان این شرکت با خیالی آسوده از سرویس خود استفاده کنند؛ کلیه جلسات عملیاتی و صبحگاهی، مرخصی‌ها و دوره‌های آموزشی محدود شده و کارکنان با ریسک بالا و دارای بیماری زمینه‌ای نیز شناسایی شدند.

با احتمال کمبود مایع‌های ضدعفونی کننده دست در بازار و با توجه به نیاز شرکت فجر انرژی خلیج فارس، کارشناسان آزمایشگاه این شرکت طبق دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت محلول شیمیایی ضدعفونی کننده دست را برای کارکنان این شرکت تهیه و تولید کردند؛ پس از تهیه این محلول جایگاه‌های مخصوص استفاده از این محلول در درب‌های ورودی شرکت و در اتاق‌ها و واحدهای عملیاتی و اداری نصب شده است.

واحد اطلاع رسانی فرماندهی رویداد نیز علاوه بر اطلاع رسانی نکات و دستورالعمل‌ها به کارکنان، پروشور و ویدیوهای آموزشی برای فرهنگ‌سازی بهداشتی تهیه و تولید کرده و در فضای مجازی و حقیقی در اختیار کارکنان و مردم نیز قرار داده است.

اعضای پایگاه بسیج شرکت فجر انرژی خلیج فارس نیز که در همه مسائل در صف اول بوده‌اند، پس از گسترش ویروس کرونا آمادگی خود را برای کمک به تیم عملیاتی فرماندهی رویداد اعلام کردند؛بسیجیان این پایگاه بعد از ساعت کاری در ضدعفونی و گندزدایی این شرکت با سایر نیروها همکاری می‌کنند.

اما نکته قابل توجه و مهم این موضوع ضدعفونی و گند زدایی مناطق حاشیه‌ای و محروم شهرستان بندرماهشهر توسط بسیجیان پایگاه شرکت فجر انرژی بوده است؛ این بسیجیان هر روز پس از ساعات کاری  با هماهنگی قرارگاه فرعی زیستی بسیج صنایع پتروشیمی و با توجه به مسئولیت اجتماعی خود این مناطق محروم را با تجهیزات بهداشتی، ضدعفونی و گندزدایی می‌کنند.

همچنین با تصمیم اعضای مدیریت شرایط اضطراری شرکت و با هدف سلامت افراد جامعه و پایداری تولید، نوبت بندی حضورکارکنان در ایام تعطیل و غیر تعطیل به منظور رعایت سلامت افراد و پیشگیری از بیماری، چند مرتبه انجام گرفت و تیم های فرماندهی رویداد نیز با دوره فعالیت های ۲۰ روزه، با یک دیگر تعویض فعالیت راهبری رویداد کرده تا روحیه و توان افراد ارتقا پیدا کند.

 

https://ipna.news/149247کپی شد!