تولید بیش از ۱۷۰ هزار بطری ماده ضدعفونی‌کننده در پتروشیمی

تولید ماده ضدعفونی‌کننده دست در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به بیش از ۱۷۰ هزار بطری رسید.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ صنعت پتروشیمی ایران همچنان از همه ظرفیت‌های موجود برای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده می‌کند و با مشارکت شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پتروشیمی کارون تولید محلول آنتی‌سپتیک و آب‌ ژاول با هدف تامین بخشی از نیازهای کشور برای مواد ضدعفونی‌کننده از ابتدای اسفندماه پارسال آغاز شد و این روند همچنان ادامه دارد.

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار بطری نیم‌لیتری مواد ضدعفونی‌کننده دست تولید کرده و بیش از ۱۶۰ هزار بطری از این مواد تا این لحظه در میان مناطق عملیاتی ماهشهر و عسلویه و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت، بهداشت و درمان صنعت نفت و دیگر بیمارستان‌ها و اداره‌های دولتی کشور توزیع شده است.

با توجه به اینکه مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصول به‌صورت مشارکت شرکت‌های پتروشیمی و در مواردی دیگر شرکت‌های تابع  وزارت نفت انجام می‌شود،  ۷۰ درصد حجم تولید به شرکت‌های مشارکت‌کننده اختصاص یافته و ۳۰ درصد به‌عنوان مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی در میان بیمارستان‌های دولتی و سایر سازمان‌ها و اداره‌ها توزیع می ‌شود.

از دیگر اقدام‌هایی که از سوی صنعت پتروشیمی انجام شده است می‌توان به تلاش واحدهای تولیدی برای تداوم تولید و عرضه محصولات مختلف پتروشیمیایی و حفظ آرامش بازار در حوزه صنایع پایین‌دستی اشاره کرد.

تولید روزانه ۱۵۰ تن آب ژاول با غلظت ۱۰ درصد در پتروشیمی کارون و عرضه گسترده آن در سطح کشور از اقدام‌های بسیار ارزشمندی است که با تلاش این مجتمع پتروشیمی و حمایت‌های برخی مجتمع‌ها سبب شده بخشی از نیازهای کشور به محصولات ضدعفونی‌کننده تأمین شود.

تولید و تحویل بیش از ۲۰۰ هزار کیلوگرم مواد اولیه موردنیاز برای تولید پارچه‌های مخصوص البسه بیمارستانی از دیگر اقدام‌هایی است که به تولید ۲ میلیون دست لباس بیمارستانی استاندارد برای کادر درمان منجر خواهد شد و می‌تواند کمک شایان توجهی برای تأمین نیازمندی‌های بخش درمان کشور باشد.

https://ipna.news/149182کپی شد!
منبع