نقش صنایع پتروشیمی در شاخص معاملات امروز رشد چشگیری داشت

شاخص بورس در جریان داد و ستدهای بازار سرمایه با ثبت رشد ۱۳ هزار و ۹۲۵ واحدی، به ارتفاع ۵۸۳ هزار واحد صعود کرد.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ شاخص بورس در جریان معاملات بازار سرمایه، تعداد ۶ میلیارد و ۴۷۵ میلیون سهم و حق‌ تقدم به‌ ارزش پنج هزار و ۵۹۰ میلیارد تومان در یک میلیون و ۱۴۳ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفته و شاخص بورس با رشد ۱۳ هزار و ۹۲۵ واحدی در ارتفاع ۵۸۳ هزار و ۵۹۹ واحد قرار گرفت.

شاخص بورس در در جریان دادوستدهای بازار سرمایه سرمایه با ثبت رشد ۱۳ هزار و ۹۲۵ واحدی، به ارتفاع ۵۸۳ هزار واحد صعود کرد.

بیشترین اثر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل نمادهای معاملاتی شرکت‌های گروه صنعتی پاکشو، بورس کالای ایران و پتروشیمی خارک با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز مثبتی را پشت‌ سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) سه هزار و ۷۱۱ واحد، کل (هموزن) چهار هزار و ۲۹۷ واحد، قیمت (هموزن) دو هزار و ۸۵۸ واحد، آزاد شناور ۱۶ هزار و ۲۲۳ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم نیز به‌ ترتیب ۹ هزار و ۶۱۴ و ۳۰ هزار و ۵۸۳ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله چهار هزار و ۹۴۸ میلیون ورقه به‌ارزش پنج هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان در ۶۶۲ هزار نوبت، آیفکس ۱۶۹ واحد رشد کرد و در ارتفاع هفت هزار و ۵۵۲ واحد قرار گرفت.

 

https://ipna.news/149168کپی شد!