رونق اقتصادی با تقویت صنایع پتروشیمی محقق می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه‌های توسعه کشور افزایش صادرات محصولات پتروشیمی و تقویت این صنعت است.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان این که باید از فرصت تصاحب بازارهای جهانی و ارزآوری برای کشور استفاده کرد، گفت: یکی از مزایای تحریم‌ها، توجه بیشتر به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در راستای کاهش خام فروشی است، خوشبختانه موضوع پتروشیمی‌ها در دوران تحریم جدی‌تر گرفته شد و مسئولان برای رونق صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی مدون انجام دادند.

وی با  تاکید بر این که تبدیل نفت به فرآورده‌های مورد نیاز نسبت به گذشته رونق بیشتری گرفته‌ است، افزود: هرچند تحریم، چالش‌هایی ایجاد کرده است، اما آمریکا نمی‌تواند مشتقات نفتی همچون پتروشیمی را مورد تحریم قرار دهد، از این رو باید از این فرصت جهت تصاحب بازارهای جهانی و ارزآوری برای کشور استفاده کرد.

تاجگردون افزود: ایران می‌تواند با تنوع محصولات پتروشیمی و افزایش  تولید و عرضه این محصولات، بازار جهانی را در ابعاد گسترده تری تصاحب کند، و در اسناد بالادستی کشور ازجمله سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی یکی از راه‌های جلوگیری از ضربه‌پذیری اقتصاد، افزایش صادرات محصولات پتروشیمی است.

وی ادامه داد: محصولات تولیدی صنعت پتروشیمی، مواد اولیه بخش‌های بسیاری از اقتصاد ایران را فراهم می‌کند و از این نظر بسیار حائزاهمیت بوده و همواره مورد توجه سیاست‌گذاران کشور است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی با توجه به جایگاه این بخش در میان دیگر بخش‌های اقتصادی کشور از اهمیت خاصی برخوردار است و بدون تردید توسعه صنعت پتروشیمی فضای تحرک سایر بخش‌های اقتصادی را فراهم می‌کند.

https://ipna.news/148824کپی شد!