ارسال ۵۰۰ تن آب ژاول برای ۲۷ شهرستان استان خوزستان

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت:ستاد بحران شهرستان بندرماهشهر درخواست ۵۰۰ تن دیگر آب ژاول برای ۲۷ شهرستان استان خوزستان را داده است که تا فردا تحویل فرمانداری ها خواهد شد.

 به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ امید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی،‌ گفت: در تداوم اقدام های گذشته شرکت های پتروشیمی عضو شورای راهبردی، یکی از مهمترین اقدامات توزیع آب ژاول تولیدی پتروشیمی کارون در مقیاس بسیار زیاد بوده است.

وی افزود :تاکنون ۵۵۰ تن آب ژاول غلیظ اهدا کرده ایم. غلظت ژاول صنعتی پتروشیمی کارون به قدری است که برای مصارف شهری باید با صد برابر و برای مصارف خانگی با ۲۰۰ برابر آب ترکیب شده و سپس برای ضدعفونی سطوح مورد استفاده قرار گیرد. از این مفدار ۴۰۰ تن برای استان خوزستان و ۱۵۰ تن برای تهران بوده است. علاوه بر این، ستاد بحران شهرستان درخواست ۵۰۰ تن دیگر آب ژاول برای ۲۷ شهرستان استان خوزستان را داده که تا فردا تحویل فرمانداری ها خواهد شد.

شهیدی نیا گفت؛ در این راستا مصوب شد مقادیری از این آب ژاول را بسته بندی و بین مردم توزیع کنیم که جهت گیری صنعت در توزیع این مواد، مناطق محروم و حاشیه نشین شهرستان بندر ماهشهر است.در این زمینه شرکت اکسیر سازان اطلس که از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخل منطقه است، چند روز خط تولید تینر خود را متوقف کرده تا بتواند در بسته‌بندی این مواد مشارکت کند.
بسته‌بندی این مواد هم اکنون با کمک نیروهای این شرکت و نیروهای بسیجی منطقه در حال انجام است.

و ی ادامه داد: روزانه به میزان ۸ تا ۱۰ هزار بطری ۲.۵ لیتری در این عملیات آماده توزیع می شود که با همکاری بسیج محلات بصورت جهادی از روز جمعه تحویل منازل مسکونی خواهد شد. مردم عزیز هم با توجه به محل استفاده این ماده برچسب برای مصارف داخلی و یا بیرون منزل، حتماً دستورالعمل روی بطری ها را مطالعه نموده و از آن استفاده کنند.

همچنین الکل های تولیدی شرکت پژوهش و فناوری بصورت روزانه دریافت و به همراه سایر اقلام مورد نیاز مراکز بهداشت، درحال توزیع بین این مراکز است. بطری های الکل همچنین در‌اختیار اداراتی گذاشته شد که بیشتری ارباب رجوع را دارند.

شهیدی  نیا تصریح کرد: امیدواریم با مجموعه این اقدامات و رعایت مسائل بهداشتی توسط همه ما و کمک رسانه ها در اطلاع رسانی و آموزش مردم جهت ایجاد فضای قرنطینه خانگی، بتوانیم جلوی شیوع این ویروس را بگیریم و با همت و اتحاد ملی بر این مشکل سراسری غلبه کنیم.

وی با بان این که  مهمترین عامل که مانع شیوع ویروس می‌شود آموزش است هم اکنون در رسانه ملی و فضای مجازی این آموزش‌ها در حال انجام و پیگیری است و گلوگاه و شاه بیت آن، کنترل های شخصی و حفظ بهداشت فردی است گفت:  کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری یک کار بخشی نیست و همه مردم در تمامی سطوح باید به صورت مجدانه در این امر مشارکت کنند. صنعت پتروشیمی با توجه به توان تولید مواد ضدعفونی کننده آمادگی دارد بدون محدودیت و بدون هیچ هزینه ای خدمات خود را تا کنترل کامل این بیماری ادامه دهد. بخش دیگری از مشارکت صنعت در این مسئله، بهره گیری از ناوگان لجستیک آتش نشانی خود برای ضدعفونی کردن معابر عمومی در سطح تمامی شهرها و شهرک های مسکونی شهرستان بندر ماهشهر است. در مجموع امیدواریم که در هفته آتی با یک بسیج عمومی این ویروس را ریشه‌کن کنیم و صنعت هم کماکان در خدمت مردم است.

شهیدی نیا گفت؛ در این راستا مصوب شد مقادیری از این آب ژاول را بسته بندی و بین مردم توزیع کنیم که جهت گیری صنعت در توزیع این مواد، مناطق محروم و حاشیه نشین شهرستان بندر ماهشهر است.

وی ادامه داد: در این زمینه شرکت اکسیر سازان اطلس که از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران داخل منطقه است، چند روز خط تولید تینر خود را متوقف کرده تا بتواند در بسته‌بندی این مواد مشارکت کند. بسته‌بندی این مواد هم اکنون با کمک نیروهای این شرکت و نیروهای بسیجی منطقه در حال انجام است.

شهیدی یا افزود: روزانه به میزان ۸ تا ۱۰ هزار بطری ۲.۵ لیتری در این عملیات آماده توزیع می شود که با همکاری بسیج محلات بصورت جهادی از روز جمعه تحویل منازل مسکونی خواهد شد. مردم عزیز هم با توجه به محل استفاده این ماده برچسب برای مصارف داخلی و یا بیرون منزل، حتماً دستورالعمل روی بطری ها را مطالعه نموده و از آن استفاده کنند.

وی با بیان این که الکل های تولیدی شرکت پژوهش و فناوری بصورت روزانه دریافت و به همراه سایر اقلام مورد نیاز مراکز بهداشت، درحال توزیع بین این مراکز است گفت:  بطری های الکل همچنین در‌اختیار اداراتی گذاشته شد که بیشتری ارباب رجوع را دارند.

شهیدی نیا ادامه داد: امیدواریم با مجموعه این اقدامات و رعایت مسائل بهداشتی توسط همه ما و کمک رسانه ها در اطلاع رسانی و آموزش مردم جهت ایجاد فضای قرنطینه خانگی، بتوانیم جلوی شیوع این ویروس را بگیریم و با همت و اتحاد ملی بر این مشکل سراسری غلبه کنیم.

وی اظهارکرد: همانطور که قبلا اعلام کردیم به نظر ما مهمترین عامل که مانع شیوع ویروس می‌شود آموزش است هم اکنون در رسانه ملی و فضای مجازی این آموزش‌ها در حال انجام و پیگیری است و گلوگاه و شاه بیت آن، کنترل های شخصی و حفظ بهداشت فردی است. کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری یک کار بخشی نیست و همه مردم در تمامی سطوح باید به صورت مجدانه در این امر مشارکت کنند. صنعت پتروشیمی با توجه به توان تولید مواد ضدعفونی کننده آمادگی دارد بدون محدودیت و بدون هیچ هزینه ای خدمات خود را تا کنترل کامل این بیماری ادامه دهد.

شهیدی نیا افزود: بخش دیگری از مشارکت صنعت در این مسئله، بهره گیری از ناوگان لجستیک آتش نشانی خود برای ضدعفونی کردن معابر عمومی در سطح تمامی شهرها و شهرک های مسکونی شهرستان بندر ماهشهر است. در مجموع امیدواریم که در هفته آتی با یک بسیج عمومی این ویروس را ریشه‌کن کنیم و صنعت نیزکماکان در خدمت مردم است.

https://ipna.news/148819کپی شد!