اقدامات پیشگیرانه علیه ویروس کرونا در سطوح مختلف توسط شرکت عملیا غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی

 با پیشرفت ویروس کرونا در سطح کشورلزوم رعایت نکات بهداشتی بیش از پیش احساس می شود و علاوه بر لزوم رعایت نکات بهداشتی برای تک تک افراد جامعه، مجموعه های مختلف نیز متناسب با شرح کار خود نقشی در این راستا ایفا می کنند.

شرکت عملیات غیرصنعتی نیز از روزهای آغازین ورود ویروس کرونا به کشور، اقداماتی در جهت مقابله با آن در دستور کار خود قرار داد.

عباس علیویان رئیس HSE شرکت عملیات غیرصنعتی در این رابطه اظهار کرد: اولین اقدام صورت گرفته از سوی شرکت عملیات غیرصنعتی تشکیل جلسه ای با حضور مدیرعامل محترم این شرکت بود، جلسه ای که طی آن بایدها و نبایدها در راه مقابله با این ویروس مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر دستورات لازم از سوی مهندس آتش زمزم صادر شد.

علیویان در تشریح بخشی از اقدامات صورت گرفته در مجموعه شرکت عملیات غیرصنعتی برای مقابله با ویروس کرونا گفت: در ابتدای راه، کارکنانی که دارای بیماری های زمینه ای و دارای ریسک بالا بودند شناسایی و از محل کار ترخیص شدند.

ضدعفونی و گندزدایی اماکن تحت مدیریت شرکت عملیات غیرصنعتی بخش مهم دیگری بود که رئیس اداره HSE این شرکت به آن اشاره کرد و گفت:  با همراهی شرکت پتروشیمی کارون آب ژاول ۱۰درصد به مقدار کافی تهیه شد و اماکن شرکت عملیات غیرصنعتی از جمله فرودگاه بعد از هر پرواز، معابر، پارک ها، بازارچه ها، خیابان ها و ایستگاه های شهرک بعثت مرتبا ضدعفونی و گندزدایی می شوند.

وی افزود: رستوران ها یکی از مراکز مهم شرکت عملیات غیرصنعتی هستند  که با سلامت مشتریان سروکار  دارند و به همین جهت نظارت های بهداشتی بر آن ها تشدید شد و تمام سالن های غذاخوری نیز تعطیل شدند و غذا تنها بصورت بیرون بر سرو می شود. همچنین کلیه فعالیت های سالن های ورزشی، فرهنگسراها، کتابخانه ها و برنامه های فرهنگی تا مساعد شدن شرایط تعطیل و به حالت تعلیق درآمد.

رئیس اداره HSE شرکت عملیات غیرصنعتی  فراگیری آموزش را برای مقابله با تهدیدات احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا را بسیار ضروری دانست و ادامه داد: در کنار برگزاری کلاس های آموزشی برای نیروهای خدماتی و نظافتچی، بروشورو بنرهایی با ارائه آموزش هایی درباره چگونگی جلوگیری از ابتلا به این بیماری در سطح اماکن شرکتی و شهرک بعثت توزیع شد. همچنین در سطح شرکت نیز تمام وسایلی که می توانست باعث انتقال ویروس از فردی به دیگری شود( مانند: لیوان های چینی و شیشه ای، پارچ های آب، قندان، آب سردکن و …) جمع آوری گردید و تا رفع خطر ابتلا به این بیماری این محدودیت ها ادامه خواهد داشت.

وی در پایان از هماهنگ کردن ادارات شهری برای تهیه آب ژاول از پتروشیمی کارون خبر داد و اعلام کرد که تمام ادارات می توانند با اخذ معرفی نامه از فرمانداری بندرماهشهر با مراجعه به پتروشیمی کارون اب ژاول مورد نیاز برای ضدعفونی و گند زدایی اماکن خود را دریافت کنند.

https://ipna.news/148740کپی شد!