اقدامات سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در مقابله با کرونا

در پی شیوع ویروس کرونا در برخی شهرها و استانهای کشور، شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی این منطقه پس از تشکیل جلسات کارشناسی برای مقابله و پیشگیری با این ویروس دست بکار شد.
به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)؛ هماهنگی های به عمل آمده از جلسات متعدد کارشناسان بهداشت، HSE شرکتهای منطقه به همراه سایر دست اندرکاران بخش بهداشت و درمان منطقه و شهرستان و کمیته شرایط اضطراری به تصویب رسید و به فوریت وارد فاز اجرا گردید.
براساس این گزارش، کاهش ساعات کاری پرسنل روزکار، لغو محدودیت طرح ترافیک منطقه جهت استفاده کمتر از وسایل نقلیه عمومی، تعطیلی کلیه اماکن عمومی اعم از آموزشی، ورزشی و فرهنگی در اختیار شرکتهای پتروشیمی، بخشی از اقدامات این منطقه برای پیشگیری از بیماری و شیوع آن در بین کارکنان منطقه و مراجعین به این منطقه بود.
آب ژاول برای ضد عفونی سطوح از تولیدات شرکت پتروشیمی کارون در اختیار دستگاه های اداری شهرستان قرار گرفته است و همچنین جهت رفع نیاز استان نیز اعلام آمادگی شده است.
همچنین اعزام خودروهای آتش نشانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشمی جهت ضد عفونی نمودن سطوح و معابر شهرستان بندرماهشهر نیز مصوبه ای بود که امروز (شنبه ۱۰ اسفند ماه) اجرا می‌شود.
شورای راهبردی شرکتهای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، اقدام به خرید تعدادی دستگاه تب سنج دیجیتالی تشخیص دما و خرید مواد و دستگاه های ضد عفونی کننده، شامل اتانول ۷۰ درصد، ژل های ضد عفونی، ظروف ۲۰ لیتری، نموده است.
همچنین ۵۰۰ بطری نیم لیتری اتانول / گلیسیرین تولیدی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی فردا در اختیار بهداشت و درمان شهرستان جهت توزیع در مراکز درمانی قرار خواهند گرفت.
علاوه بر موارد فوق، لیستی از تجهیزات و وسایل مورد نیاز مقابله با ویروس مذکور به سفارش شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر در حال تهیه می باشد.
 سایت (coronainfo.ir) جهت اطلاع رسانی و آموزش مردم عزیز شهرستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همکاری بهداشت و درمان صنعت نفت توسط سازمان منطقه ویژه ایجاد شده که اطلاعات بسیار مفیدی را بصورت مرتب در اختیار شهروندان قرار می دهد.
https://ipna.news/148706کپی شد!