بررسی مشکلات گمرکی پتروشیمی‌ها درکمیسیون تلفیق مجلس

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ گفت: احکام ارائه تسهیلات گمرکی به محصولات پتروشیمی برای تصویب در کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران (ایپنا)؛نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان اینکه باید برخی مشکلات گمرکی و مالیاتی پتروشیمی را برطرف کرد، گفت: صنایع پتروشیمی برای تامین مالی طرح های توسعه ای خود باید از منابع داخلی بانک‌ها و تسهیلات ارزی بهره‌مند شوند.

حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، صنعت پتروشیمی را یکی از ظرفیت‌های توسعه اقتصادی کشور دانست و افزود: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی به بیش از ۵۰ میلیون تن رسیده است و البته می‌توان با تمهیدات مناسب و اتمام طرح‌های نیمه تمام آن را دو برابر یعنی به حدود ۱۰۰ میلیون تن رساند.

وی تصریح کرد: مسائل گمرکی، مالیات و عدم تخصیص وام از جمله مشکلاتی است که این صنعت با آن مواجه است، به همین دلیل مجلس از سال ۹۷ در تبصره ۱۸ قانون بودجه به منظور ارائه وام به واحدهای تولیدی همچون پتروشیمی‌ها به بانک‌ها منابعی اختصاص داده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۹ با بیان اینکه احکامی برای ارائه تسهیلات گمرکی به محصولات پتروشیمی جهت تصویب در کمیسیون تلفیق پیگیری می‌شود گفت: دولت و مجلس از روند توسعه صنعت پتروشیمی ایران حمایت می کنند.

امیری خامکانی با تاکید بر اینکه پتروشیمی‌ها به‌عنوان یکی از صنایع دارای مزیت ایجاد اشتغال باید بتوانند از منابع بانکی استفاده کنند، عنوان کرد: بدون شک دولت باید برای تسهیل مسائل گمرکی، بازگشت پول و ارز، پرداخت وام‌ و بازاریابی محصولات پتروشیمی اقدام‌هایی انجام دهد تا زمینه فروش محصولات پتروشیمی فراهم شود.

https://ipna.news/148309کپی شد!