مدیرعامل آپادانا: بازار هدف صادراتی متانول تضمین شده است

خورنا|باقرگل فر:مدیرعامل پتروشیمی آپادانا خلیج فارس گفت: این طرح پتروشیمی ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درسال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی؛ جلیل قسامی امروز (دوشنبه، ۱۸ آذرماه) در نشست خبری بازار صادرات اصلی متانول تولیدی این طرح را چین اعلام کرد و گفت: میزان مصرف متانول کشور چین سالانه ۷۰ میلیون تن است که از این میزان ۶۰ میلیون تن از زغال سنگ تولید می کند و ۱۰ میلیون تن نیز وارد می کند با توجه به قانون چین مبنی بر مقابله با آلودگی محیط زیست واحدهای تولید متانول از زغال سنگ باید تعطیل شوند بنابراین چین برای تامین خوراک واحدهای پایین دستی خود به بزرگترین وارد کننده متانول تبدیل خواهد شد.

قسامی تصریح کرد: گرید متانول تولیدی آپادانا خلیج فارس ۲A، یعنی باکیفیت‌ترین گرید با ۹۹.۹ درصد خلوص است.

وی در ادامه به تکمیل زنجیره تولید از متانول در هلدینگ خلیج فارس تاکید کرد و در مورد تامین کاتالیست مورد نیاز واحد متانول آپادانا گفت: تولید متانول در قالب دو ریفورمر است که فرآیند آن مشابه واحد آمونیاک است در ریفورمر اول از کاتالیست بومی سازی شده استفاده می شود و در ریفومر دوم کاتالیست تبدیل گاز سنتز به متانول که در داخل تولید نمی شود وارد خواهد شد.

مدیرعامل پتروشیمی آپادانا در مورد تامین یوتیلیتی این واحد پتروشیمی بیان کرد: آب DM ، کولینگ و آب دریا از طریق پتروشیمی دماوند تامین خواهد شد و نیتروژن، اکسیژن و هوا را در واحد آپادانا تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: میزان ظرفیت این طرح سالانه ۱,۶۵۰ هزار تن با لایسنس کازاله سوییس است که به سرمایه ۴۶۲ میلیون یورو بصورت EPC برای اجرای پروژه تخمین زده شده بود و ۲۵۰ میلیون یورو آن تاکنون صرف شده است و بسیاری از تجهیزات از ساخت داخل تامین شده است.

قسامی ادامه افزود: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با هدف تکمیل زنجیره ارزش و وجود متانول در سبد محصولات خود این واحد را اجرا می کند و در نظر دارد زنجیره متانول را تا تکمیل محصولات پایین دستی نیز ایجاد کند.

https://ipna.news/147274کپی شد!