حضور فعال هلدینگ خلیج فارس در بازار سوریه+ تصاویر

خورنا|باقرگل فر:نمایشگاه نفت سوریه (SyrPetro) با مشارکت برجسته هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس توسط وزیر نفت و منابع معدنی سوریه افتتاح شد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی؛ این نمایشگاه برای نخستین بار پس از آرامش سیاسی سوریه در شهر نمایشگاهی دمشق با حضور بیش از ۵۰ شرکت از کشورهای سوریه، ایران، روسیه، بلاروس، کویت و چین در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، و منابع معدنی برگزار می‌شود و دارای اهمیت فراوان اقتصادی و نشان‌گر عزم دولت سوریه برای بازسازی صنایع و اقتصاد این کشور در شرایط ثبات نسبی پس از فروکش کردن شعله‌های جنگ است.

علی غانم، وزیر نفت و منابع زیرزمینی سوریه در بازدید از غرفه باشکوه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ضمن تشکر از قبول دعوت این هلدینگ برای حضور در این نمایشگاه، با اظهار خوشحالی از توان بالای تولیدی و صادراتی این هلدینگ، خواستار مشارکت این هلدینگ در پروژه‌های بازسازی و ساخت پالایشگاه‌های کشور سوریه شد و در این راستا به معاونان خود دستور مذاکره با این هلدینگ را صادر کرد.

گفتنی است وزیر اقتصاد سوریه نیز در بازدید خود از غرفه این شرکت در نمایشگاه بازسازی سوریه که در مهرماه در دمشق برگزار شده بود، خواستار صادرات بیشتر محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی و گازی پتروشیمی خلیج فارس به بازار سوریه برای تامین نیاز صنایع در حال بازسازی سوریه شد.

علی غانم وزیر نفت سوریه افزود:این نمایشگاه هم‌زمان با ایجاد سیاست و رویکرد اجرایی وزارت نفت برای بازسازی توان و ظرفیت تولید صنایع تخریب شده و بازسازی چاه‌های نفت و گاز و نیز افزایش عملیات حفاری و اکتشاف و سرمایه‌گذاری توسط شرکت‌های سوری و شرکت‌هایی از کشورهای دوست است.

گفتنی است هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با دارا بودن سهم نزدیک به ۴۰٪ در تولید، صادرات و ارزآوری در حوزه پتروشیمی، در غرفه‌ای به مساحت ۱۰۰ متر تنها نماینده کشور در نمایشگاه نفت Syr Petro سوریه است. این نمایشگاه تا روز سه‌شنبه این هفته ادامه دارد.

https://ipna.news/145778کپی شد!