تولیدکنندگان خواستار افزایش عرضه EPVC اروند در بورس هستند

تولیدکنندگان داخلی در بازدید از غرفه پتروشیمی اروند خواستار افزایش عرضه ای پی وسی اروند در بورس کالا هستیم

مهندس لطفی مدیرعامل شرکت نگین چرم در دیدار از غرفه پتروشیمی اروند در ششمین نمایشگاه بین الملی امپکس، کیف، کفش و چرم خواستار افزایش سهمیه ای پی وی سی اتحادیه چرم و ارائه تخفیف های بیشتر شد. وی اظهار داشت که خوشبختانه ای پی وی سی اروند به عنوان یک ماده اولیه و کالای واسطه ای باکیفیت ایرانی در سالهای اخیر به خوبی جای خود را در بازار پیدا کرده است.

وی افزود در صورت عرضه کم و عدم تامین ای پی وی سی، کارخانجات مصرف کننده دچار وقفه می شود و تولیدکنندگان محصولات نهایی محبور هستند از بازار سیاه و کاذب با قیمت های بالاتر تهیه کنند.

مدیر عامل چرم صدف مشهد هم خواستار تامین به موقع ای پی وسی جهت جلوگیری از توقف در چرخ تولید شد زیرا در غیر اینصورت مصرف کنندگان نهایی ای پی سی اروند، محبور هستند از بازار سیاه و کاذب با قیمت های بالاتر تهیه کنند..

مهندس حقیقت مدیرعامل شرکت پوشینه هم اعلام کرد که بزرگترین مصرف کننده پی وی سی کشور است و محدودیت در عرضه باعث ایجاد بازار سیاه می شود.

نادر تقی پور، مدیر عامل شرکت چرم یاران نیز اظهار داشت: ای پی وسی تولید پتروشیمی اروند در صنایع مبل، خودرویی،کیف، کفش و پرم خیلی عالی است. وی خواستار افزایش سهیمه اتحادیه چرم و توزیع آن با نظارت سازمان تعزیرات شد.

علی شهابی مدیرعامل شرکت زرین بنا پارسیان نیز خواستار تسهیل روند بوروکراسی در تامین اس پی وی سی مورد نیاز خود شد. وی افزود: هم اینک بورس از پذیرش ال سی خودداری می کند و فروش نقدی را ارجح می داند و ما که ثبت سفارش کرده ایم مجبوریم ۵ درصد خسارت هم بدهیم. شهابی گفت: شرکت وی تولیدکننده پروفیل درب و پنجره در سنندج است و ماهانه ۲۰۰ تن اس پی وی سی از اروند تهیه می کند و محصولات نهایی اش به اقلیم کردستان عراق و افغانستان صادر می شود. وی افزود که قبلا اس پی وی سی مورد نیاز شرکتش را از طریق واردات و شرکتهای پتروشیمی بندر امام و غدیر تامین می کرد ولی هم اکنون تمام آن را از پتروشیمی اروند تامین می کند.

بهروز آیینه چی مدیرعامل شرکت مهراد سفیر پارسه، که تولید کننده گالینگور، جلد کتاب و کاغذ دیواری است ، با تشکر از خودکفایی در تولید پی وی سی توسط پتروشیمی اروند، گفت از زمانی که پی وی سی ایرانی توسط اروند به بازار آمده، به دلیل کیفیت بالا و قیمت مناسب و کاربردهای گوناگون آن، با اقبال شدید مواجه شده و واردات این محصول را بی معنا کرده است کما اینکه با توجه به شرایط تحریم موانعی هم وجود دارد. لذا کیفیت مطلوب و قیمت معقول ای پی وی سی، باعث شده به نقطه ای برسیم که رقابت پذیر شده است.

این فعال صنعتی خواستار عرضه کافی ای پی وی سی در بورس کالا شد. موضع مهم دیگری که این فعال اشاره کرد افزایش مصرف شرکتها به خاطر ممنوعیت واردات ای پی وی سی شده و حتی خود وی زمانی به دنبال ساخت کارخانه در خارج و استفاد از ای پی وسی اروند شده بود.

آیینه چی با اشاره به مشکلات تسهیلات بانکی، حقوق کارکنان، بیمه، بهداشت و محیط زیست در واحدهای تولیدی خواستار آن شد که تامین ای پی وی سی به موقع باشد تا باعث توقف تولید و بیکاری کارگران در سال رونق تولید نشود.

مهندس محمدرضا کریمی مدیر بازرگانی پتروشیمی اروند هم در این دیدارهای چهره به چهره با تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، بر عرضه ۴۰۰ تنی ای پی وی سی از هفته آینده در بورس کالا، با توجه به در اولویت بودن تامین بازار و نیاز داخلی خبر داد.

https://ipna.news/145612کپی شد!