صرفه‌جویی ۱۰ میلیون یورویی با اجرای واحد بازیابی گوگرد پتروشیمی ایلام

خورنا|باقر گل فر:در آخرین روز از سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست، تفاهم‌نامه طراحی، نصب و راه‌اندازی واحد بازیابی گوگرد پتروشیمی ایلام در غرفه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و با حضور جمعی از مدیران صنعت نفت و پتروشیمی برگزار شد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در این مراسم تفاهمنامه طراحی مهندسی و تامین تجهیزات،مصالح و کالا و ساخت،نصب و راه اندازی واحد بازایابی گوگرد، گوگردگرانول به ظرفیت ۸۸۱۵ تن در سال بین شرکت پتروشیمی ایلام و شرکت نورهان صنایع بر اساس فرایند Claus و با بهره گیری از دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت به امضا رسید.

در این مراسم که با حضور اصحاب رسانه در غرفه خلیج فارس در نمایشگاه ایران پلاست برگزار شد، جعفر توفیقی رییس پژوهشگاه صنعت نفت، حبیب الله بیطرف رییس هیات مدیره شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، رسول اشرف زاده مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان،صفرعلی بابایی مدیرعامل مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، شاپور‌تقی پور مدیرعامل ایلام و جمعی از مدیران پژوهشگاه صنعت نفت و هلدینگ خلیج فارس حضور داشتند.

در این مراسم مهندس اشرف‌زاده با اشاره به انعقاد قرارداد گوگردزدایی در پتروشیمی ایلام گفت: صاحب این تکنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت است و بعد از اجرای این پروژه با توجه به سیاست هلدینگ مبنی بر استفاده حداکثری از دانش بومی و استفاده از لیسانس‌های ایرانی این تکنولوژی در سایر واحدها هم اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان تاکید کرد: اجرای این پروژه موجب صرفه‌جویی ارزی ده میلیون یورویی، استفاده از توان و دانش ایرانی و همچنین اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی ایلام نیز در این مراسم، اجرای این پروژه را از منظر محیط‌زیستی بسیار حائز اهمیت توصیف و تصریح کرد: با اجرای این پروژه انتقال گاز H2S با غلظت بالا که پیش از این قرار بود با لوله‌ای به طول ۱۴ کیلومتر از مجتمع پتروشیمی ایلام به پالایشگاه منتقل شود که موجب آلودگی محیط زیستی و خطرات دیگری می‌شد از این چرخه حذف می‌شود و کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست منطقه خواهد کرد.

تقی‌پور خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه گاز H2S به جامد تبدیل و به فروش می‌رسد و علاوه بر حذف عامل تهدیدکننده محیط زیست تبدیل به محصولی سودآور برای مجتمع می‌شود.

https://ipna.news/144506کپی شد!