مسیر صادرات پتروشیمی بوعلی سینا هموار است

خورنا|باقر گل فر:رئیس پژوهش و توسعه پتروشیمی بوعلی سینا با بیان اینکه مسیر صادرات پتروشیمی بوعلی سینا هموار است، گفت: پتروشیمی بوعلی سینا علاوه بر تامین نیاز داخلی، بازارهای منطقه را هدف قرار داده است.

حمدرضا پرویزی رییس پژوهش و توسعه پتروشیمی بوعلی در تشریح عملکرد و فعالیت پتروشمی بوعلی سینا گفت: محصولات این پتروشیمی شامل پارازایلین،ارتوزایلین، بنزن، رافینت، گاز مایع، آروماتیک های سنگین، هیدرو کربن های سبک ،هیدروکربن های سنگین و برش پنتان است.

رئیس پژوهش و توسعه پتروشیمی بوعلی سینا با بیان اینکه رویکرد فعلی شرکت تولید فرآورده های سوختی است، ادامه داد: این شرکت سوخت سنگین تولید می کند که برشی شبیه به گازوئیل دارد و این برش قادر است نفت سفید و گازوئیل را به دست بیاورد.ضمن آنکه لایتن و ال پی چی خوراک پتروشیمی امیرکبیر از دیگر محصولات شرکت پتروشیمی بوعلی سینا است.

وی با اعلام اینکه زنجیره ارزش در پتروشیمی ابوعلی سینا از نفت های سبک است، تصریح کرد: محصولات این پتروشیمی علاوه بر تامین نیاز برخی از پتروشیمی های داخلی از جمله امیرکبیر، صادر نیز می شود.
پرویزی درباره حضور این شرکت در عرصه بورس و فرابورس، اظهارداشت:این شرکت هم اکنون در حال برنامه ریزی برای ایجاد شرایط مساعد به منظور حضور در عرصه فرابورس بوده و این مهم هم اکنون در انتظار نوبت تعیین شده در هلدینگ خلیج فارس است.

رییس پژوهش و توسعه پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به حضور این شرکت به عنوان زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس در بازار بورس کشور، ادامه داد: فروش محصولات این مجموعه علاوه بر اینکه از طریق بورس صورت می گیرد، صادر نیز می شود و رویکرد این شرکت برای صادرات افزایشی است.

وی درباره تاثیر تحریم ها بر عملکرد این پتروشیمی گفت: در ابتدای اعمال تحریم ها بر کشور عملا تولیدات این شرکت دستخوش تغییراتی شد به طوری که از ظرفیت تولید پتروشیمی بوعلی کاسته شد اما به دنبال برنامه ریزی ها و تمهیدات مناسبی که در هلدینگ خلیج فارس از طریق شرکت تجارت صنعت برای حمل فرآورده ها ایجاد شد مسیرها برای صادرات این شرکت هموار شد.

پرویزی ضمن ابراز خرسندی ازاینکه این پتروشیمی امروز به لحاظ تولید و صادرات محصولات خود در شرایط مناسبی قراردارد تصریح کرد: رویکرد این پتروشیمی به عنوان یک شرکت تولیدی، تولید محور بوده است.
وی یادآور شد: پتروشیمی بوعلی سینا علاوه بر تامین نیاز داخلی؛ بازارهای منطقه را هدف قرار داده است به طوری که هم اکنون بازارهای کردستان عراق را تامین می کند.

رییس پژوهش و توسعه پتروشیمی بوعلی سینا به تهدیدهای اخیر امریکا مبنی بر حمله به پتروشیمی های ایران اشاره کرد و افزود: جو عمومی رایج در کشور ایستادگی و مقاومت دربرابر هرگونه تهدید بوده و با توجه به تجربیات ملت ایران طی سال های گذشته در رابطه با تحریم ها، همواره راه کارها و راه حل هایی ایجاد شده است امروز نیز توان و آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه تهدید بی اساس سایر کشورها از سوی همکاران ما در پتروشیمی بوعلی سینا وجود دارد.

پرویزی در پایان خاطرنشان کرد: پتروشیمی بوعلی سینا به عملکرد خود باور دارد و معتقد است می تواند تولید پایدار با رویکرد افزایش توان ساخت داخل برای دستگاه هایی که به میزان زیادی حساس بوده و نقش مهمی در تولید کشور دارند به خوبی داشته باشد.

https://ipna.news/144504کپی شد!