افزایش حقوق کارکنان دولت به نتیجه قطعی نرسیده است

خورنا|باقر گل فر:بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی؛ محبی نیا،عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس : هدف مجلس از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان، کاهش سطح فاصله طبقاتی و نیز کمک به بهبود وضعیت معیشت کم‌درآمدها بوده است.

وی درادامه افزود:در جلسات متعددی که با مسئولان دولتی و سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم، مقرر شد که روش‌ فعلی برای پرداخت حقوق کارمندان دولت اصلاح شود.از دولت انتظار داریم مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان را به بهترین شکل اجرا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد:افزایش حقوق کارکنان دولت علی‌رغم مصوبه مجلس به نتیجه قطعی نرسیده که باید رایزنی‌ها، همکاری‌ها و هماهنگی بین دولت و مجلس برای افزایش حقوق کارمندان بیشتر شود تا سطح فاصله حقوق کارمندان با نرخ تورم متناسب شود و با توجه به لغو مصوبه دولت درباره افزایش حقوق کارمندان از سوی رئیس مجلس، دولت باید طبق مصوبه مجلس، عمل کند، اما متأسفانه هنوز این اقدام از سوی دولت صورت نگرفته است.

محبی نبا خاطر نشان کرد: هدف مجلس از افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان، کاهش سطح فاصله طبقاتی و نیز کمک به بهبود وضعیت معیشت کم‌درآمدها بوده است، اما در شرایط موجود، با روشی که دولت در اجرای این مصوبه داشته، در عمل افزایش حقوقی با توجه به نرخ تورم ایجاد نشده است.

جهانبخش محبی نیا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: یکی از تبعات افزایش نیافتن حقوق کارمندان دولت طی ماه‌های اخیر کوچک شدن سبد خانوار است و دولت عنوان می‌کند که در اجرا نکردن مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان تخلف نکرده، بلکه برداشت نادرست و یا ناقصی از این مصوبه داشته، درصورتی که مصوبه مجلس هیچ‌گونه ابهامی در این زمینه ندارد

https://ipna.news/142658کپی شد!