هدف گذاری هلدینگ پتروفرهنگ برای تکمیل زنجیره متانول

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ گفت: تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی به ویژه متانول می تواند منجر به تولید محصولات نهایی و کاهش خام فروشی شود.

مصطفی طاهری نجف آبادی مدیر عامل هلدینگ پتروفرهنگ اظهارکرد: راهبرد موثراز طریق عبور متانول به MTP و MTO و نظایر آن است و تولید اتیلن و پلی پروپیلن از این طریق می تواند آینده تکمیل زنجیره صنعت پتروشیمی را تامین کند و برای تکمیل زنجیره ارزش متانول نیز برنامه ریزی شده و در صنایع پایین دست پتروشیمی مانند پلیمرها و مواد شیمیایی با ارزش افزوده بالا ورود خواهیم کرد. زیرا صنعت پتروشیمی با ارزش افزوده بالا ضمن بازگشت سرمایه به صندوق ذخیره فرهنگیان موجب توسعه کشور نیز می شود وما به آینده رشد این صنعت بسیار امیدوار هستیم.

عرضه سهام هلدینگ پتروفرهنگ در بورس

وی در مورد عرضه سهام طرح های زیر مجموعه  پتروفرهنگ در بورس گفت: بعد از بهره برداری از طرح کیمیای پارس خاورمیانه و ورود به مدار تولید ثابت این شرکت وارد بورس خواهد شد. هلدینگ پتروفرهنگ در نظر دارد بعد از بورسی شدن پتروشیمی مروارید(۶ ماه آینده ) و پتروشیمی کیمیای پارس خاورمیانه، سهام هلدینگ را نیز سال آینده در بورس عرضه کند.

طاهری در مورد علت سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان در عرصه صنعت پتروشیمی گفت: نسبت به کل سرمایه گذاری هایی که در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته پتروشیمی درآمد بهتری داشته است بنابراین صندوق در نظر گرفته که سرمایه گذاری های خود را در پتروشیمی متمرکز کند. در حال حاضر ۴۶ درصد سهام پتروشیمی مروارید در اختیار پتروفرهنگ است که تاکنون سودآور بوده و انتظار داریم با بهره برداری از کیمیای پارس خاورمیانه در ماه های آتی و بازگشت سرمایه،بتوانیم طرح‌های پتروشیمی مجموعه انرژی سپهر را فعال و به موازات آن به اجرای پتروشیمی کیان شتاب دهیم.

وی ادامه داد: طرح پتروشیمی کیان یک طرح پرسود خواهد بود و تلاش داریم سرمایه خود را به سمت اجرای این طرح سوق دهیم. تاکنون قرارداد EPC این طرح با یک شرکت ایرانی بسته شده و در تلاش هستیم تا با وجود تحریم، این طرح متوقف نشود.

گفتنی است پتروفرهنگ مالک ۵۱ درصد از هلدینگ انرژی سپهر و همچنین مالک ۸۸درصد سهام کیمیای پارس خاورمیانه است و راه‌اندازی به موقع این پروژه‌ها به معنی سودآوری برای فرهنگیان عضو صندوق است.

https://ipna.news/140249کپی شد!