کمک شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی در بازسازی زیرساخت های شهرستان حمیدیه

خرونا|باقر گل فر:بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، عصر یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸، مدیرعامل و تنی چند از مسئولین این سازمان از مناطق تابعه شهرستان حمیدیه بازدید کردند.

براساس این گزارش و بنا به گفته ی فرماندار شهرستان حمیدیه، این مناطق در جریان سیل فروردین ماه، بیشترین آسیب را دیده بودند و خسارت سیل در برخی از این روستاها به حدی بوده که بخشی از منازل مسکونی مردم دیگر قابل سکونت نیست.

سید امید شهیدی نیا، در خلال این بازدید گفت: با توجه به گرمای شدید هوا، به درخواست استاندار خوزستان، تعدادی کانکس کولر دار توسط شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تهیه و به مردم این منطقه اهدا شد.

وی که جهت بازدید میدانی از این مناطق و نحوه ی توزیع کمکها به مردم در منطقه حضور یافته بود، گفت: ما و سایر مدیران مرتبط، شخصا در این منطقه حاضر شدیم تا اگر کمبودی وجود دارد از نزدیک ارزیابی کنیم.

شهیدی نیا افزود: پس از کنترل بحران سیل، در حال حاضر دغدغه ی اصلی، بازسازی روستاهای آسیب دیده است. ما در مجموعه ی شورای راهبردی صنعت پتروشیمی، برنامه ریزی کرده‌ایم که در این زمینه بصورت مشارکتی با کمک واحدهای معین و نهادهای ذیربط، در قالب مسئولیت اجتماعی که بر عهده داریم، بخشی از بازسازی این روستاها و زیرساختهای آنها را بر عهده بگیریم.

فرماندار حمیدیه در این بازدید، ضمن تشکر از کمکهای متنوع شرکتهای پتروشیمی به این شهرستان، گفت: توجه استاندار و امداد رسانی های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به شهرستان ما و سایر مناطق سیل زده، جان تازه ای به مردم ما داد و نمونه ای از این کمکها، کانکسهای کولر داری است که در این فصل گرم به مردم اهدا شده اند.

هاشمی، ادامه داد: پیش از این، شرکتهای پتروشیمی ماهشهر با تامین گونی برای احداث سیل بند، تامین ماشین آلات سنگین، پکیج های بهداشتی، خاروبار خشک و تهیه و توزیع غذای گرم بین مردم، بسته ای کامل و گسترده از کمکها را به مقتضای شرایط در اختیار مردم قرار دادند.

روستای حمدان سنجه از ۱۵ فروردین سال جاری دچار سیل شد و ارتفاع آب به قدری زیاد بود که متعاقب آن مردم روستا خانه و زندگی خود را ترک کردند. از میان ۱۳ روستای آب گرفته شهرستان حمیدیه، ۶ روستا آسیب بیشتری دیدند و روستای حمدان سنجه بیشترین خسارت را دیده است.

https://ipna.news/140022کپی شد!