حمل و نقل ریلی محصولات پلیمری در پتروشیمی امیرکبیر از سر گرفته می شود

خورنا|باقر گل فر:پتروشیمی امیرکبیر با فراهم سازی زیرساخت خطوط ریلی موفق به تسهیل حمل و نقل محموله های سنگین به مقاصد مختلف از طریق حمل و نقل ریلی به صورت دائم شد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی امیرکبیر، بعد از پیگیری های انجام شده برای رفع موانع انجام حمل و نقل ریلی در این شرکت، طی روزهای آینده محموله چند صد تنی محصولات پلیمری از طریق زیرساخت ریلی *به مقاصد مورد نظر بارگیری می شود تا با استمرار این روند، ظرفیت و پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی در این زمینه استفاده شده و با سرعت بیشتری بر ریل توسعه به حرکت درآید.*

با توجه به اهمیت موضوع حمل به موقع محصولات و تلاش درجهت کاهش خطرات جاده ای وهمچنین خطرات ناشی از ترافیک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به خصوص در محدوده شرکت امیرکبیر کارگروه متشکل از مدیریت ارشد سازمان و با محوریت اداره انبار محصول خروج محصولات از طریق خط ریل راه آهن را در دستور کار قرار داد.

این شرکت برنامه ریزی تعمیرات خطوط ریلی و هماهنگی گمرکی و منطقه ای را با همکاری گمرک و راه آهن جمهوری اسلامی و واحدهای مرتبط در پتروشیمی امیرکبیر انجام داده است، که تسهیل حمل کالا از طریق حمل و نقل ریلی را به دنبال خواهد داشت.

این مجتمع تولیدی در فاز اول تمرکز بر خروج سالانه ۲۰ درصد تولیدات خود را ازطریق ریل داشته و در افق ۱۴۰۰ نیز تلاش دارد با برنامه ریزی صحیح این عدد را به ۵۰ درصد برساند.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر در سایت ۴ منطقه ویژه پتروشیمی واقع شده است و نزدیک ترین شرکت به اداره بنادرو ودریانوردی بندرامام خمینی ره (از عظیم ترین بنادر کشور، می باشد.

https://ipna.news/139352کپی شد!