روند رو به رشد مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی

خورنا|باقر گل فر:استاندار خوزستان: شرکتهای پتروشیمی در بحث سیل کمکهای خوبی کردند و این کمکها همچنان ادامه دارد و از این بابت از تمامی صنایع پتروشمی سپاسگزارم.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، استاندارد خوزستان در حاشیه افتتاح و کلنگ زنی چندین پروژه عمرانی در شهرستان بندرماهشهر گفت: شهرستان بندرماهشهر به طور خدادادی ظرفیتها و استعدادهای بی‌نظیری دارد و بخشی از این استعدادها مربوط به وجود صنعت پتروشیمی در این شهرستان است. صنعتی که در این شهرستان وجود دارد در کمتر جای کشور دیده میشود و زیرساختهای موجود آن و آنهایی که بواسطه توسعه فاز دوم منطقه ویژه، در حال ایجاد کردن آنها است، بسیار ارزشمند هستند و پتانسیل های این شهرستان را افزایش می‌دهد.

شریعتی افزود: انتظار این است که این ظرفیتها به توسعه کشور کمک کند و وقتی این ظرفیتها وجود دارد طوری در دل مردم جا باز کند که مردم خودشان پذیرای این شرایط باشند. اگر نتوان با اجرای صحیح مسئولیتهای اجتماعی تعامل مناسبی بین تکنولوژی و اجتماع ایجاد کرد، ممکن است مردم فقط عوارض تکنولوژی را ببینند و از آن دوری کنند.

وی در خصوص ضرورت انجام مسئولیتهای اجتماعی گفت: زمانی در دنیا وقتی صنایع بزرگ در جایی مستقر می‌شدند، صرفا به سود خود فکر کردند و لذا مشاهده کردند که مسائلی رخ داد؛ این برای آنها تجربه شد و پس از آن مسئولیت اجتماعی در صنایع دنیا شکل گرفت و این مسئله خودش را به عنوان یک ضرورت و الزام جدایی ناپذیر صنعت تثبیت کرد. این تجربه ای شد که در هر جای دنیا وقتی صنعتی ایجاد میشود، همراه با آن یک سری خدمات و مسئولیت اجتماعی به مردم آن منطقه داده شود.

غلامرضا شریعتی خاطر نشان کرد: این امر رابطه‌ی خوب و ارزشمندی را بین جامعه و صنعت شکل می‌دهد. جامعه و صنعت باید به امنیت یکدیگر بیافزایند؛ صنعت باید با انجام این سرمایه گذاری اجتماعی به سطح فرهنگ عمومی بیافزاید و شرایط را برای تولید بیشتر در جامعه خودش فراهم کند.

وی افزود: در این چند سال گذشته با حضور آقای شهیدی نیا در راس تیم مدیریتی شورای راهبردی در کنار سایر مسئولین شهری، مسئولیت اجتماعی با جدیت و گستردگی بیشتری دنبال شده و روند صعودی داشته است. مردم وقتی اکنون مدارس، سالن های ورزشی و خدمات مختلف را در این سطح گسترده می‌بینند، رابطه بهتر و مناسبتری با صنعت برقرار میکنند.

هم اکنون، فرماندار شهرستان، نماینده مردم و مدیران شورای راهبردی با هم تعامل بسیار خوبی دارند و در کنار هم خودشان را متعهد کرده اند به مردم خدمت کنند تا امنیت و رشد و توسعه صنایع بیش از پیش محقق شود. سرمایه گذاری در حوزه مسئولیت اجتماعی دور ریختن پول نیست، بلکه سرمایه گذاری در جهت تعالی است. شرکتهای پتروشیمی در بحث سیل هم کمکهای خوبی کردند و این کمکهاهمچنان ادامه دارد و از این بابت از تمامی صنایع پتروشمی سپاسگزارم.

https://ipna.news/139021کپی شد!