آغاز عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی در بندر امام خمینی(ره)

خورنا|باقر گل فر:عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال شامل احداث جاده کمربندی بندرامام خمینی(ره) به آبادان و عملیات زیرسازی رمپ و لوپ های تقاطع غیرهمسطح راه آهن به منظور عمل به مسئولیت های اجتماعی در بندرامام خمینی(ره) طی آیینی با حضور شریعتی استاندار خوزستان و گلمرادی نماینده مردم جنوب خوزستان در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از  روابط عمومی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی و مدیران ارشد سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر توجه به توسعه پیرامون بندر،  توسعه ی متوازن و بهره مندی شهروندان از مزایای فعالیت های بازرگانی در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، آغاز عملیات اجرایی این دو پروژه عمرانی با استفاده از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی را گامی مهم در تحقق  توسعه پیرامون بندر  و تعامل سازنده با شهروندان برشمرد.

عادل دریس در تشریح اهداف پروژه احداث جاده کمربندی  بندرامام خمینی(ره)  به آبادان که با حدود ۹ کیلومتر طول و ایجاد ۱۴۶ فرصت شغلی جدید روز پنج شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه به طور رسمی آغاز شد، کاهش ترافیک درون شهری، حل معضل راه بندان و ترافیک سنگین در مبادی ورودی به شهر و اتصال مراکز اقتصادی با هدف توسعه پایدار را از اهم اهداف آن عنوان کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی  بندرامام خمینی(ره)، برخورداری از سه باند رفت و سه باند برگشت به عرض ۲۷ متر، بارفوژ وسط به طول ۶ متر  و ۳۵ متر پیاده  رو از هر دو طرف را از اهم ویژگی های  این پروژه  عنوان کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین هدف از اجرای پروژه عملیات زیرسازی رمپ و لوپ های تقاطع غیرهمسطح راه آهن را تأمین الزامات  مقررات راه آهن در خصوص تقاطع غیرهمسطح  روی دو خط راه آهن، تسهیل ترافیک از مبدأ بندر به مقاصد ذیربط و حذف گره ترافیکی  میدان پلیس راه  برشمرد.

وی  در تبیین ویژگی های این پروژه افزود: در جریان احداث این پروژه که با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال طی مدت ۱۵ ماه به بهره برداری  نهایی خواهد رسید، ۷۰ فرصت شغلی  ایجاد می شود.

عادل دریس تصریح کرد:  با بهره برداری  از این پروژه های عمرانی جایگاه این مجتمع بزرگ بندری  در زنجیره  مبادلات  بازرگانی  و تأمین  کالا  بیش از پیش  برجسته شده  و زمینه  برای تسهیل  مبادلات و گسترش ظرفیت های  بازرگانی  در منطقه  افزایش خواهد یافت.

https://ipna.news/138871کپی شد!