اعلام آمادگی یک کنسرسیوم ایرانی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

خورنا|باقر گل فر:دو شرکت ایرانی آمادگی خود را برای ایجاد یک کنسرسیوم جهت ساخت یک طرح جدید هگزان در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اعلام کردند.

سید امیدشهیدی نیا مدیر سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی  در مورد جلسه با سرمایه گذاران در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه نفت گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: برای اختصاص زمین به یک طرح نرمال هگزان از طرف دو شرکت درخواست سرمایه گذاری داشتیم که در مذاکرات اولیه که در نمایشگاه صورت گرفت پیشنهاد سرمایه گذاری مشترک در قالب یک کنسرسیوم ارائه شد که در جلساتی آتی تصمیم گیری خواهد شد . همچنین یک دیدار با طرح روماک انرژی برای تعیین تکلیف این طرح و اجرای پروژه داشتیم و مقرر شد که شرکت هر چه سریعتر لایسنس طرح را گرفته و عملیات اجرایی را آغاز کند یا درآن زمین طرح دیگری را اجرا کنند.

وی در مورد وضعیت زمین های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: با توجه به اینکه طرح توسعه ای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی هنوز اجرا نشده است در منطقه با محدودیت زمین مواجه هستیم، بر اساس مصوبه زمین هایی که زیر ۲۵ درصد پیشرفت داشته باشند در فرآیند فسخ زمین قرار      می گیرند تا زمین باز پس گرفته شود البته از این مکانیزم به عنوان اهرم برای ایجاد تحرک در طرحها و مالکین زمین استفاده می شود. در مواردی به بعضی فرصت استفاده مجدد نیز به مالکین داده می شود تا در قالب کنسرسیوم و تامین سرمایه طرح جدید یا همان طرح را اجرا کنند و بازپس گیری زمین متوقف می شود.

وی ادامه داد :تصمیم داریم وضعیت زمین طرح های بلاتکلیف در پایین دست پتروشیمی را مشخص کنیم .البته هدف ما بازپس گیری زمین نیست بلکه فعال کردن پروژه است. یعنی اگر طرح امکان فعال شدن داشته باشد فرصت داده می شود.

شهیدی نیا در مورد اقدامات شورای راهبردی در جریان سیل گفت: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در رامشیر، اهواز، الهایی، شادگان، دشت آزادگان، عین دو، حمیدیه، سوسنگرد معین بودیم و در قالب موکب حضرت علی علیه السلام روزانه ۵ هزار پرس غذای گرم تهیه می شد که در مجموع ۸۵ هزار پرس تاکنون توزیع شده است. در زمینه کمکهای لجستیکی بیش از ۱۰۰ ماشین آلات سنگین بود که در اختیار دستگاههای اجرایی گذاشته شد./نیپنا

https://ipna.news/138138کپی شد!