حعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس:

پروژه ارتقاء عملکرد واحد تولید پارازایلین پتروشیمی نوری عملیات فتح‌المبین صنعت پتروشیمی بود/حمایت ویژه وزیر نفت از این پروژه

خورنا|باقر گل فر:جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در مراسم تجلیل از دست اندرکاران پروژه ارتقاء عملکرد واحد تولید پارازایلین پتروشیمی نوری گفت:از حضور در جمع دست اندرکاران پروژه ارتقاء عملکرد تولید پتروشیمی نوری بسیار خوشحالم چرا که این کار مصداق واقعی کار جهادی و بسیجی است.

به ثمر رسیدن این پروژه شبیه عملیات فتح المبین در دفاع مقدس است و به جرات می‌توانم بگویم این پروژه فتح المبین صنعت پتروشیمی است و افتخار آن متعلق به صنعت است و مربوط به فرد با مجموعه خاصی نیست.

با توجه به مشکلات پیش آمده برای این واحد و انصراف طرف اروپایی از انجام پروژه ارتقا عملکرد دو راه بیشتر نداشتیم یا تعطیلی این واحد یا انجام عملیات ارتقاء برج های جذب با اتکا به توانمندی های داخلی و ما راه دوم را انتخاب کردیم.

بخش دیگری از این عملیات در تندگویان بود، تندگویان یعنی‌پت و اگر پت‌ تعطیل می‌شد یعنی صنعت لبنیات و نوشابه و… با مشکلات روبرو شود و در جریان این پروژه کاری شد که مشکلی برای آن صنایع پیش نیاید.

برای تامین پارازایلین مورد نیاز در طی انجام این پروژه شخص مهندس زنگنه حمایت ویژه‌ای کردند و شخصا تامین پارازایلین مورد نیاز را در هیات دولت پیگیری کردند و اگر پیگیری ایشان نبود تولید و تامین پت در این مدت با مشکل روبرو می‌شد،همچنین پتروشیمی اصفهان نیز در این مدت در تامین پارازایلین کمک شایانی کرد.

دست اندرکاران این پروژه قله‌خود باوری و‌خاکریز‌خود اتکایی را فتح کردند و توانستند از صنعت کشور و توان و تخصص فرزندان این کشور استفاده کنند.

مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نامیدند که به صنعت پتروشیمی هم باز می‌گردد همانطور که تولید داخل و اقتصاد مقاومتی این صنعت را شامل می‌شد‌ که اینها همه سال ماست.

امسال ما باید تولیدمان را هر چه می‌توانیم کیفی‌تر و کمی‌تر بالا ببریم و باید با تلاش خود در این صنعت کاری کنیم که نقشه کسانی که نمی‌خواهند موفقیت و بهروزی این ملت را ببینند نقش بر آب شود.

https://ipna.news/137971کپی شد!