بازسازی بخشی از خط لوله اتیلن غرب کشور تا پایان هفته جاری

خورنا|باقر گل فر:بازسازی و مرمت نقاط آسیب دیده خط لوله اتیلن غرب ناشی از سیل اخیر با جدیت در حال انجام است و تعمیر بخشی از خط تا پایان هفته به اتمام می رسد.

قدرت الله فرج پور مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به روند مطلوب بازسازی خط لوله اتیلن غرب، گفت: تا پایان هفته جاری تعمیر و بازسازی بخشی از خط واقع در استان کرمانشاه که بر اثر بارندگی و رانش کوه آسیب دیده بود، با موفقیت انجام و آماده دریافت اتیلن خواهد شد.

وی افزود: در سایر نقاط آسیب دیده نیز فعالیت ها برای بازسازی به جدیت در حال انجام است و در رودخانه های کشکان و سیمره با ایجاد پل موقت به وسیله لوله های مستعمل گاز که با همکاری شرکت انتقال گاز تهیه شده است، پایل کوبی و اجرای موقت خط اتیلن در حال انجام است.

فرج پور ادامه داد: لوله های مورد نیاز برای جایگزینی در نقاط آسیب دیده خط لوله اتیلن غرب به طور کامل تامین شده و احداث پل موقت، لوله گذاری و تحکیم بستر رودخانه با شتاب در حال انجام است و با توجه به تلاش های همکاران، مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیشتر اظهارکرده بود: با توجه به این که راه حل دائمی ممکن است زمان بر باشد، طبق تصمیماتی که گرفته شده، در ابتدا با اتخاذ تدابیر لازم، راهکارهای موقت اجرایی خواهد شد و در نهایت پیش ازآغاز نیمه دوم سال و شروع دوباره بارش ها، راهکارهای دائمی را اجرایی خواهیم کرد.

گفتنی است که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تلاش است که در کمترین زمان ممکن جریان اتیلن در مسیر خط لوله اتیلن برقرار شود و در این راستا مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی،  هلدینگ باخترو پتروشیمی کاویان  با همکاری شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به طور منظم جریان بازسازی را نظارت و  پیگیری می کنند./نیپنا

https://ipna.news/137746کپی شد!