تلاش های پتروشیمی امیرکبیر به هموطنان ما در مناطق سیل زده

خورنا|باقر گل فر:همیاری های شرکت پتروشیمی امیرکبیر در کمک به سیل زدگان نقاط مختلف کشور به خصوص استان خوزستان از ابتدای وقوع سیل تا تاریخ ۲۲ فروردین تشریح شد.

بنابه گزارش سرویس نفت و پتروشیمی به نقل از روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر، این شرکت از ابتدای وقوع حوادث سیل در سه استان گلستان، لرستان و خوزستان به تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل بانک رفاه حضوری جدی جهت کمک به سیل زدگان و یاری هموطنان داشته است.

این شرکت تا تاریخ بیست و دوم فروردین ماه ضمن هماهنگی کامل با سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در امور مربوط به همیاری هموطنان آسیب دیده از سیل، با اخذ مصوبه هیات مدیره شرکت ، همراهی و همکاری جدی در این زمینه را برنامه ریزی کرده است.

امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گلستان

 پیشنهاد تخصیص یک روز حقوق و مزایای و استقبال مدیران و کارکنان شرکت، جهت تامین بخشی از  اقلام  مورد نیاز سیل زدگان، حضور در کنار هموطنان آسیب دیده از سیل در استان گلستان در همان روزهای ابتدایی و اعزام تیمی به سرپرستی یکی از کارکنان این شرکت در منطقه مذکور و ارائه خدمات امدادی ، ارسال محموله مواد غذایی شامل برنج ،مرغ،  کنسروجات، مواد شوینده و انواع گونی و رول پلاستیکی جهت در امان بودن از سیل بین هموطنان آسیب دیده آن منطقه، ازجمله اقدامات امدادرسانی به مناطق سیل زده استان گلستان است.

امدادرسانی به مناطق سیل زده استان لرستان

 حضور در کنار هموطنان آسیب دیده از سیل در استان لرستان از ابتدای وقوع این حادثه و ارسال محموله اقلام مورد نیاز سیل زدگان طی دو مرحله بوسیله دو  کامیونت شامل مواد غذایی، لوازم  بهداشتی و شوینده ها و تحویل به ستاد بحران استان لرستان از دیگر  اقدامات امدادرسانی پتروشیمی امیرکبیر به هم وطنان سیل زده لرستانی است.

امدادرسانی به مناطق سیل زده استان خوزستان

 با توجه به قرار گرفتن مجتمع پتروشیمی امیرکبیر در استان خوزستان، طبیعتاً انتظار سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی، انجمن های خیریه و کلیه موسسات کمک رسان  به مردم از شرکت های تولیدی حاضر در منطقه  و این مجموعه صنعتی بیشتر بوده، لذا اقدامات انجام شده در استان خوزستان متنوع تر بوده است.

تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان قدرالسهم شرکت پتروشیمی امیرکبیر هم راستا با سایر شرکتهای پتروشیمی منطقه به ستاد بحران سازمان منطقه ویژه اقتصادی جهت انجام متمرکز عملیات های زیرساختی و ساماندهی امور تعریف شده برای کمک به هموطنان سیل زده خوزستانی، ارسال دو نوبت محموله مواد غذایی به همراه نیروی انسانی به اردوگاه شهید مسعودیان اهواز از جمله این اقدامات است.

استقرار در ستاد بحران منطقه ویژه ماهشهر  و مشارکت  در انجام عملیات طبخ و توزیع روزانه بیش از ۵ هزار پرس غذای گرم برای هموطنان سیل زده ای که در کمپ های اسکان اضطراری استقرارموقت داده شده اند از دیگر خدمات امدادرسانی این شرکت است.

از دیگر موارد انجام شده توسط این شرکت می توان به ارائه اقلام لازم از قبیل مواد پلاستیکی به تعداد ۱۶ رول شیرینگ و گونی(بیش از پانزده کیلومتر پلاستیک به عرض ۲/۵ متر)و بیش از ۱۵ هزار گونی پلاستیکی، مواد غذایی، شیر خشک و…. به سپاه پاسداران  استان که وظیفه حصارکشی اطراف منازل مردم همجوار رودخانه کارون را بر عهده داشته است، اشاره کرد.

همراهی با سایر سازمانهای مردم نهاد، حوزه های علمیه و گروههای جهادی مورد تایید و وثوق نهادهای حاکمیتی و نظارتی، جهت کمک به آسیب دیدگان ناشی از سیل و از جمله تخصیص موادغذایی از قبیل گوشت، مرغ، برنج و لوازم بهداشتی و شیرخشک کودکان، به این نهادها جهت توزیع به آسیب دیدگان ناشی از سیل از دیگر خدمات امدادرسانی پتروشیمی امیرکبیر به مناطق سیل زده استان خوزستان محسوب می شود.

 تحویل ۱۵ هزار پرس غذای گرم به ستاد امدادرسانی به سیل زدگان الغدیر تحت اشراف آیت الله حیدری امام جمعه شهرستان اهواز و نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بخش دیگری از خدمات رسانی پتروشیمی امیرکبیر در این ایام است.
ستاد بحران شرکت پتروشیمی امیرکبیر بصورت شبانه روزی در ایام امدادرسانی به مردم سیل زده فعال بوده و هماهنگ با سازمان منطقه ویژه اقتصادی اقدام کرده است.

https://ipna.news/137417کپی شد!