کتاب تاریخ نفت در خلیج فارس رونمایی شد

خورنا|باقر گل فر:حمید بورد، مدیرعامل این شرکت در حاشیه آیین بازنشستگی جمعی از همکاران شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: بنده در آیین پارسال قول دادم تاریخ زحمات و تلاش‌های ارزشمند حداقل نیم قرن تلاشگران صنعت نفت دریایی ایران را به رشته تحریر درآوریم.

وی افزود: خوشبختانه امروز این کار به ثمر نشسته و کتاب ارزشمند و نفیس «تاریخ نفت در خلیج‌فارس» رونمایی می‌شود و ما از این پس تاریخ بیش از ۵۰ ساله نفت در خلیج‌فارس را به صورت مکتوب خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران اظهار کرد: این کتاب حاصل تحقیقات میدانی طولانی، ساعت‌ها مصاحبه‌ و به‌ویژه خاطرات و گفته‌های ارزشمند بازنشستگان این شرکت است که می‌تواند منبع و مرجعی موثق و قابل اتکای برای پژوهشگران باشد.

بورد افزود: این کتاب از سوی دکتر فروزنده از استادان برجسته دانشگاه و گروه حرفه‌ای ایشان تهیه و تدوین شده است و حاصل سفرهای متعدد به مناطق عملیاتی، سکوها، شهرستان‌ها و روستاهای مجاور تاسیسات و گفت‌وگو با مدیران، مردان و زنان تاثیرگذار در صنعت نفت دریایی ایران است و با تدوین آن سعی شده افزون بر بازگویی تاریخ اکتشاف و استخراج نفت در خلیج‌فارس، چراغ راهی برای آینده این صنعت راهبردی کشور باشد.

وی از تلاش‌های همه دست‌درکاران تهیه این کتاب قدردانی کرد و گفت: بدون تردید این کتاب بی‌نظیر در تاریخ این شرکت ماندگار خواهد شد و امیدوارم این کتاب مورد استفاده پژوهشگران و به‌ویژه کارکنان و متخصصان شرکت نفت فلات قاره ایران قرار گیرد.

گفتنی است، کتاب «تاریخ نفت در خلیج‌فارس» افزون بر ۷۶۰ صفحه است و شامل بررسی تاریخی چگونگی استخراج و اکتشاف نفت در خلیج‌فارس، خروج شرکت‌های چندملیتی از ایران، شکل‌گیری شرکت نفت فلات قاره ایران، همچنین مصاحبه با مدیران و کارکنان بازنشسته این شرکت است که می‌تواند مرجع مهمی برای دانشجویان و پژوهشگران باشد.

https://ipna.news/135904کپی شد!