افتتاح رسمی هشتمین اقوام ایران زمین با حضور استاندار خوزستان + تصاویر

خورنا|باقر گل فر:بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی هشتمین جشنواره اقوام ایران زمین در شهرک بعثت شنبه ۴ اسفند ۹۷ با حضور استاندار خوزستان، فرماندار شهرستان بندرماهشهر، مدیران عامل شرکت های پتروشیمی منطقه ، مدیر روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیر کل صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بصورت رسمی افتتاح شد.

جشنواره اقوام ایران زمین که به همت امور فرهنگی اجتماعی شرکت عملیات غیرصنعتی از ابتدای اسفند آغاز به کار کرده است، هشتمین دوره خود را در شهرک بعثت پشت سر می گذارد و در هر دوره با اتخاذ تدابیری تلاش می شود بر جذابیت های آن افزوده شود.

روز چهارم جشنواره اختصاص به اقوام بختیاری داشت و پس از اجراهای اقوام کرد، بندری و استان خراسان در سه روز ابتدایی، حالا نوبت به بختیاری ها رسیده بود که با اجرای موسیقی و نمایش؛ سنت های دیرینه و اصیل خود را به بازدید کنندگان جشنواره ارائه دهند.

استاندار خوزستان و سایر مسئولین و مدیران استانی، شهرستانی و صنعتی پس از بازدید از غرفه استان های مختلف و حضور در سیاه چادرها  و مضیف ها، به تماشای اجرای موسیقی زنده قوم بختیاری نشستند.

شریعتی در جمع خبرنگاران با تقدیر از شرکت عملیات غیرصنعتی و شرکت های پتروشیمی منطقه به جهت حمایت از برگزاری این جشنواره اظهار داشت: در جامعه ای که به واسطه ورود  صنعت و تکنولوژی بسیاری از آداب و رسوم کهن کمرنگ شده است، نیاز به یادآوری و حفظ این ارزش ها ، حیاتی تر از همیشه بنظر می رسد.

وی جشنواره اقوام ایران زمین که هشتمین دوره آن توسط شرکت عملیات غیرصنعتی در شهرک بعثت  برگزار می شود را جذاب و پر شور دانست و گفت: نظم برگزاری مراسم، تنوع و اتحاد قومیت ها در کنار حضور پر شور مردم نشان دهنده یک کار بزرگ و حساب شده است که امیدواریم همچنان تداوم داشته باشد.

غلامی مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی نیز در تشریح جزئیات برگزاری جشنواره اقوام شهرک بعثت گفت: یک تفاوت مهم میان این جشنواره با سایر برنامه های سطح کشور این است که معمولا در مناطق دیگر جشنواره ها توسط گروه ها و سازمان ها برگزار می شود و آن ها بطور مستقیم مجری برنامه ها هستند ولی این جشنواره با مشارکت مستقیم ساکنین شهرک بعثت برگزار می شود و شاید نزدیک به ۵ ماه پیش از آغاز، گروه ها و خانواد های مختلف بصورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر مقدمات برگزاری جشنواره هستند.

وی با اشاره به تعداد استان ها وکیفیت برگزاری جشنواره خاطر نشان کرد: در هشتمین جشنواره اقوام ۲۲ استان حضور دارند و در ۱۰ شبی که جشنواره در حال فعالیت است، در هر شب یکی از قومیت ها به اجرای موسیقی و ویژه برنامه های فرهنگی و سنتی خواهند پرداخت و در کنار همه این غرفه ها و برنامه ها و چادرها، غرفه ایثارگران که به بازخوانی رشادت های غیورمردان این سرزمین در ۸ سال دفاع مقدس می پردازد حال و هوای جشنواره اقوام امسال را با صفاتر کرده است.

گفتنی است هشتمین جشنواره اقوام ایران زمین که از ابتدای اسفند آغاز به کار کرده است، تا ۱۰ اسفند و در هر شب با اجرای ویژه برنامه یکی از قومیت ها در سالن بوعلی شهرک بعثت ادامه خواهد داشت.

https://ipna.news/135090کپی شد!