عملیات ساخت قطعات پمپ در پتروشیمی امیرکبیر

خورنا|باقر گل فر:شرکت پتروشیمی امیرکبیر موفق به اجرای عملیات ساخت قطعات پمپ های حساس با برند Flowserve به منظور بهره مندی از حداکثر توان تولید و ساخت در داخل کشور شده است.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر، با عنایت به نامگذاری سال ۹۷ به نام سال “حمایت از کالای ایرانی” از سوی مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) و در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، اداره ساخت داخل و خودکفایی پتروشیمی امیرکبیر با حمایت ها و راهبری‌های سرکار خانم زرین‌پور سرپرست اداره بازرگانی این شرکت اقدام به انجام عملیات ساخت داخل برخی از قطعات استراتژیک و مورد نیاز شرکت به عنوان راهبردی محوری جهت مقابله و کاهش اثرات منفی تحریم ها علیه اقتصاد کرده است.

این اقدام تاثیر بسزایی در تبدیل تحریم ها از تهدید به فرصت و همچنین کاهش میزان وابستگی به خارج از کشور کرده است.

از جمله اقدامات بسیار موثر در این مسیر میتوان به عملیات ساخت قطعات پمپ های حساس  با برند Flowserve اشاره کرد که خوشبختانه با انجام نمونه برداری ها و ابعاد برداری های لازم موفق به اقتباس نقشه های ساخت این گونه از پمپ ها در جهت بهره مندی از حداکثر توان تولید و ساخت در داخل کشور و صرفه جویی حاصله شده ایم.

گفتنی است، با اجرای این برنامه ها، کشور عزیزمان را از واردات این نمونه از تجهیزات پیچیده و حساس از خارج کاملاً بی نیاز خواهیم کرد.

https://ipna.news/134839کپی شد!