راه اندازی واحد آمونیاک پتروشیمی مسجد سلیمان در سال ۹۸

خورنا|باقر گل فر:مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار امیدواری کرد: واحد آمونیاک پتروشیمی مسجد سلیمان در سال ۹۸ راه اندازی و در سال ۹۹ به تولید پایدار برسد.

 بهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی صبح امروز (چهارشنبه ۲۴ بهمن) پس از بازدید از طرح پتروشیمی اوره و آمونیاک مسجد سلیمان گفت: این طرح ماه‌های پایانی خود را طی می کند و حضور نیروی انسانی ۴۵۰۰ نفر در روز نشان دهنده تلاش بالای همکاران این پروژه برای تکمیل و راه اندازی  است.

محمدی با ابراز رضایت از عملکرد ۱۴ میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه گفت: امیدوارم در این ۶ ماه پایانی دوره پیش راه اندازی ایمن انجام داده و این پروژه را به  پایان ببرید.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در مورد استفاده از نیروهای جوان آموزش دیده و نیروهای مجرب در کنار هم گفت: این ترکیب بسیار سازنده است و باید این الگو به پتروشیمی های دیگر نیز منتقل شود.

طرح اوره وآمونیاک مسجد سلیمان در اسفند ۱۳۹۳ با هدف ۶۶۰ هزار تن در سال آمونیاک و۱۰۷۳ هزار تن در سال اوره با مصرف ۸۶۱ میلیون متر مکعب گاز طبیعی درسال بعنوان خوراک ،در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در منطقه هفت شهیدان مسجد سلیمان استان خوزستان شروع به کار کرد.

شرکت “کازاله” سوئیس تامین کننده دانش فنی واحد آمونیاک وشرکت ” تویو” ژاپن تامین کننده دانش فنی واحد اوره بوده و “ووهان” چین فعالیتهای مهندسی تفصیلی، تدارکات و ساخت و نصب پروژه را برعهده دارد.

آخرین برآورد سرمایه گذاری معادل ۴۰۸۴ میلیون یوان و ۱۲۲۳۹ میلیارد ریال می باشدو کل مبلغ هزینه شده تا پایان دی ماه ۱۳۹۷ در این فاز ۲۵۷۲۶ میلیارد ریال اعلام گردیده است.

این طرح با پشتیبانی و حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی موفق به استفاده از تسهیلات خط اعتباری چین گردیده است.

پتروشیمی مسجد سلیمان در طرح آموزش نیروهای انسانی خود ۱۶۰ نفر را از اول اسفند برای آموزش بخش فرایند به مدت سه ماه به پتروشیمی شیراز اعزام می کند. همچنین هم اکنون ۴۰ نفر در پتروشیمی فجر برای بخش یوتیلیتی در حال آموزش هستند.

پیشرفت کلی فیزیکی تا پایان دی ماه ۱۳۹۷ برابر ۹۲٫۷۳ درصد واقعی در برابر ۹۶٫۱۱ درصد برنامه ای بوده و پیشرفت واقعی بخش مهندسی ۹۹٫۹درصد، تدارکات ۹۹٫۷۶ درصد و ساختمان ونصب تجهیزات ۸۰/۰۱درصد می باشد.

مجوزهای محیط زیست، تامین آب خام ، سوخت وخوراک اخذ شده است و یوتیلیتی مورد نیاز توسط طرح مذکور تولید خواهد شد.

https://ipna.news/134689کپی شد!