نماینده مردم دهلران در مجلس: از روند جذب نفرات در پتروشیمی و NGL3100 دهلران به شدت گلایه داریم/ پیشرفت پروژه پتروشیمی دهلران باید تسریع شود

بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی: وضعیت جذب نفرات کنونی در پتروشیمی و NGL3100 دهلران باید اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری پتروشیمی ایران(ایپنا)، بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران، دره‌شهر، آبدانان و بدره در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایپنا پیرامون وضعیت پتروشیمی و NGL3100 دهلران اظهار کرد: پروژه پتروشیمی دهلران ۱۵ درصد و NGL 3100 دهلران ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، هرگونه مشکل و مانعی بر سر راه ادامه این پروژه ها را رفع میکنیم تا سریع تر به بهره برداری برسند.

وی در ادامه گفت: مشکل اختصاص ارز به پتروشیمی دهلران را در سال گذشته با پیگیری مجدانه حل کرده و در جلسات متعدد مسیر دریافت ارز از صندوق توسعه ملی برای ادامه روند پروژه پتروشیمی دهلران تصویب و پیمانکاران اصلی شرکت از ماه های آینده فعالیت گسترده خود را شروع می کنند.

علیزاده با اعتراض نسبت به عدم استفاده از نیروهای متخصص بومی بیان داشت: با توجه به ماده ۴۷ قانون برنامه ششم توسعه، استفاده از ظرفیت بومی ارجحیت دارد و ما تا کنون رضایتی از جذب نفرات در پروژه های فوق الذکر نداریم.

نماینده مردم جنوب ایلام در مجلس ادامه داد: در جلسه اسفندماه سال گذشته مصوب شد در زمان اجرای پروژه و شرایط کارگاهی شرکت اویک ۷۰ درصد از نیروی بومی و شرکت های پیمانکاری ۸۰ درصد از نیروی بومی استفاده کنند و نیروهای اداری و خدماتی نیز ۱۰۰ درصد بومی باشند.

همچنین در دوره بهره برداری و پس از تعریف چارت سازمانی و رسیدن پروژه ها به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی با برگزاری آزمون نیروهای متخصص بصورت ۹۰ درصد و نیروهای عادی ۱۰۰ درصد بومی جذب شوند.

علیزاده با ابراز گلایه از روند جذب نفرات گفت: از روند کنونی جذب نیرو در شرکت پتروشیمی و NGL3100 دهلران به خصوص در جذب نیروی متخصص و توانمند با توجه به ظرفیت بالای جوانان منطقه به شدت گلایه مند هستیم و امید داریم طبق صحبت های انجام شده شرایط کنونی اصلاح شود.

وی افزود: با توجه به پیش بینی متخصصین، اتمام پروژه NGL نیمه اول سال ۱۴۰۲ خواهد بود، اما به دلیل پیشرفت کند پتروشیمی، این واحد با فاصله زمانی بیشتر به بهره برداری خواهد رسید. تسریع در روند ساخت پتروشیمی دهلران را در جلسه با وزیر نفت و سایر مدیران شرکت اهداف خواستار و اهمال کاری در اجرای پروژه را نمی پذیریم.

بهزاد علیزاده در خصوص احداث شهرک صنعتی صنایع پایین دستی پتروشیمی بیان کرد: یک شهرک صنعتی صنایع پایین دستی پیش بینی شده و درآینده کلنگ زنی خواهد شد، زیرساخت های اجرای شهرک صنعتی با شرکت شهرک های صنعتی است و شرکت اهداف به عنوان سرمایه گذار پتروشیمی دهلران، NGL 3100 دهران و ایستگاه تقویت فشار تمایل خود برای سرمایه گذاری در این شهرک را اعلام کرده است.

https://ipna.news/157230کپی شد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • حسین ماکه تواوج جوانی مان پیرشدیم هرکی پارتی داره میره سرکارماکه پارتی نداریم بایدازگشنگی بمیریم خوب چه گناهی کردیم همش بایدتوخط فقرباشیم یه بارهم دست مافقیراروبگیرین برای این شرکتامگه ناچیکارکردیم